Zatrudnienie:
Wydział Nauk Społecznych – adiunkt z habilitacją
Email:
krzysztof.gurba@upjp2.edu.plAfiliacje:
- Katedra Dziennikarstwa - p.o. Kierownika katedry
Funkcje dydaktyczne:- Kierownik
Podyplomowe Studia Kreatywność w Social Media / Creative Social Media (rok akademicki: 2017/18 , studia podyplomowe, tryb: podyplomowe)
- Kierownik
Podyplomowe Studia Kreatywność w Social Media / Creative Social Media (rok akademicki: 2018/19 , studia podyplomowe, tryb: podyplomowe)
- Opiekun
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna (rok akademicki: 2011/12 )
- Zastępca kierownika
Podyplomowe Studium Dziennikarskie (rok akademicki: 2011/12 , studia podyplomowe)
- Zastępca kierownika
Podyplomowe Studium Dziennikarskie (rok akademicki: 2012/13 , studia podyplomowe)
- Zastępca kierownika
Podyplomowe Studium Dziennikarskie (rekrutacja zawieszona) (rok akademicki: 2013/14 , studia podyplomowe)
- Zastępca kierownika
Podyplomowe Studium Dziennikarskie (rekrutacja zawieszona) (rok akademicki: 2014/15 , studia podyplomowe)
Funkcje redakcyjne:-
Studia Socialia Cracoviensia - Członek redakcji
Dyżur:
środa, godz. 10.00 - 11.00
ul. Kanonicza 9, dziekanat WNS
Wydział Nauk Społecznych - Prodziekan ds. rozwoju Wydziału
2016 - 2016 – Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania
2016 – Stopień doktora habilitowanego w zakresie nauk humanistycznych uzyskany na Wydziale Filozoficznym UPJPII w Krakowie
2013 - 2013 – Krzyż Wolności i Solidarności
za zasługi na rzecz niezależności i samorządności oraz poszanowania praw człowieka w Polsce.
2013 - 2013 – Nagroda Rektora Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie za osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne.
2008 - 2008 – Nagroda Rektora Papieskiej Akademii Teologicznej za osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne.
1994 – Stypendium The Guardian, Londyn, Anglia
1993 – Stypendium Gibson-Sykora Foundation na Uniwersytecie w St Andrews, Szkocja
1986 - 1986 – Stopień doktora nauk humanistycznych, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny
1979 – Tytuł magistra informatyki, Uniwersytet Jagielloński
-
Genres of Journalism (kierunek: Oferta zajęć w językach obcych (DO PRZEPIĘCIA) ; tryb: stacjonarne; rok: all years / wszystkie lata; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Gatunki dziennikarskie II (kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
-
Gatunki dziennikarskie II (kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tryb: niestacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
- Proseminarium magisterskie; [w ramach:]
Proseminarium magisterskie (kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tryb: stacjonarne; rok: I; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
- Seminarium licencjackie; [w ramach:]
Seminarium licencjackie (kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tryb: stacjonarne; rok: III; semestr: zimowy; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
- Seminarium licencjackie; [w ramach:]
Seminarium licencjackie (kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tryb: stacjonarne; rok: III; semestr: letni; rodzaj zajęć: ćwiczenia)
Plan (harmonogram) zajęć jest dostępny na stronie Wirtualnego Dziekanatu.◾
DEVELOPMENTAL FACTORS INFLUENCING THE EFFECTIVENESS OF E-LEARNING AMONG PEOPLE IN THE PHASE OF EMERGING ADULTHOOD [w:] EDULEARN2016 Proceedings: IATED 2016, s. 7564-7569.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
THE ATTITUDE TOWARD GLOBALIZATION AS A FACTOR SHAPING THE WILLINGNESS TO USE E-LEARNING BY YOUNG PEOPLE IN THE PHASE OF EMERGING ADULTHOOD [w:] EDULEARN2016 Proceedings: IATED 2016, s. 7570-7575.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Enhancing Cultural Mediators Training Using Non-Moderated Learning Scenarios and Social Media [w:] EDULEARN15 Proceedings: IATED Publications, Barcelona 2015, s. 7860-7864.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Rola mediatora kulturowego w komunikacji wobec sytuacji kryzysowej [w:] Bezpieczeństwo - wielorakie perspektywy. Człowiek - Społeczeństwo - Państwo w sytuacjach kryzysu, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu 2014, s. 267-277.
[więcej informacji]◾
Peer-learning and Beyond [w:] Intercultural mediation in Europe: narratives of professional transformation, Ateny: Common Ground Publishing 2014, s. 56-70.
[więcej informacji]◾
Orędownikowi polszczyzny, mistrzowi pokoleń dziennikarzy. Laudacja wygłoszona podczas uroczystości wręczenia Lauru SDP 2012 [w:] Najlepsze publikacje. Nagrody SDP 2012, Warszawa: Wydawnictwo SDP 2013, s. 21-24.
[więcej informacji]◾
Reportaż to przygoda [w:] Próba głosu. Antologia reportaży, Kraków: Wydawnictwo FALL 2012, s. 7-9.
[więcej informacji]◾
Poznawcze wyznaczniki jakości przekazywania wiedzy na odległość [w:] Komunikowanie się w społeczeństwie wiedzy XXI wieku, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu 2012, s. 343-366.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Udział mediów społecznościowych w ustanawianiu agendy medialnej [w:] Oblicza Internetu – Internet jako przestrzeń komunikacji i dialogu, Elbląg: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej 2012, s. 135-145.
[więcej informacji]◾
Wielki debiut Bartka [w:] W cieniu ciszy, Kraków: Wydawnictwo FALL 2011, s. 103-105.
[więcej informacji]◾
Cognitive approach to the Distance Learning Design and Management [w:] E-learning Quality Assurance: A Multi-Perspective Approach, Rzym: Gangemi Editore spa 2011, s. 31-42.
[więcej informacji][szukaj w bibliotece]◾
Prawo galaktyk do powrotu [w:] W prostocie prawdy, w pokorze miłości, Studia i materiały dedykowane ks. prof. zw. dr hab. Janowi Walowi, Kraków: Wydawnictwo 2009.
[więcej informacji]◾
Social Media Mania and the Professional Gratification: An Investigation on the Social Media Exposure and Its Use for News Makeup among the Polish Journalists [w:] Journal of Communication: Media Watch 2016, s. 19-29.
[więcej informacji]◾
Agenda setting w polskiej agendzie badań nad mediami [w:] Studia Socialia Cracoviensia 2014, s. 241-243.
[więcej informacji]◾
Nauczanie na odległość jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu – spojrzenie z perspektywy teorii agenda setting [w:] Studia Socialia Cracoviensia 2014, s. 113-130.
[więcej informacji]◾
Wymiar poznawczy niemoderowanych scenariuszy e-learningowych na przykładzie projektu Sonetor [w:] EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej, 2(6) 2013, s. 54-63.
[więcej informacji]◾
Globalization and Social Communication – Threats and Chances [w:] Global Media Journal – Polish Edition, 1(9) 2012, s. 1-7.
[więcej informacji]◾
Nobilitacja nauki o komunikowaniu [w:] Studia Socialia Cracoviensia, 2 2010, s. 213-215.
[więcej informacji]◾
T-learning: wielokanałowe uczenie na odległość w środowisku multikulturowym [w:] Edukacja. Studia, badania, innowacje, 2 2010, s. 75-80.
[więcej informacji]◾
Rzeczywistość Ducha w świecie wirtualnym [w:] Horyzonty wychowania, 12 2007, s. 69-80.
[więcej informacji]-MOOC w praktyce nauczyciela akademickiego; [nr projektu:] 501-10-040076
-Spójność, wiarygodność i recepcja przekazu informacyjnego i pozainformacyjnego w środowisku mediów społecznościowych; [nr projektu:] 501-10-040079
-Hybrydyzacja form dziennikarskich w dawnym i nowym otoczeniu medialnym; [nr projektu:] 501-10-040070
-Analiza metod badań nowych mediów i dziennikarstwa przedsiębiorczego; [nr projektu:] 501-10-040049
-Dystrybucja agendy medialnej; [nr projektu:] 501-10-040003
-Dystrybucja agendy medialnej; [nr projektu:]
-Konteksty metodologiczne dziennikarstwa praktycznego w Polsce i na świecie; [nr projektu:] 140901
-Konteksty metodologiczne dziennikarstwa praktycznego w Polsce i na świecie; [nr projektu:] 140901
-Obraz przekonań religijnych w dziennikarstwie obywatelskim; [nr projektu:] 240901
-Kategoria intencjonalności w formach przekazu medialnego w cyberprzestrzeni; [nr projektu:] 240902
- Future of MOOCs – fears and hopes; [podczas konferencji:] Xth International GUIDE Conference, Optimizing Higher Education for the Professional Student: A Balance of Flexibility, Quality and Cultural Sensitivity [miejsce konferencji:] Wiedeń, Austria, 2015-09-17
- Self-regulating MOOCs; [podczas konferencji:] VIII International GUIDE Conference and V Symposium on Education and Communication Science and Technology, Management and Quality: the future of distance education in Brazil and around the world [miejsce konferencji:] Aracaju, Brazylia, 2014-11-21
- Sieć jako miejsce dialogu bez zobowiązań; [podczas konferencji:] VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów: Dialog w mediach – media w dialogu [miejsce konferencji:] Kraków, Polska, 2014-05-16
- Peer-learning and beyond; [podczas konferencji:] International Conference „Enhancing the Skills and Identity of Cultural Mediators in a Multicultural Europe” [miejsce konferencji:] Patras, Grecja, 2014-01-09
- Distance learning impact on the public agenda setting; [podczas konferencji:] 6th International GUIDE Conference, The Global Economic Crisis and its consequences on the national educational systems: Can the online education contribute to overcome the crisis? [miejsce konferencji:] Ateny, 2013-10-04
- Inność to powinność; [podczas konferencji:] Dostrzec różnicę [miejsce konferencji:] Bielsko-Biała, 2012-11-28
- Dystrybucja władzy nad agendą medialną jako wartość; [podczas konferencji:] VI Międzynarodowa Konferencja Etyki Mediów [miejsce konferencji:] Kraków, 2012-06-01