Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
1) dokonać rejestracji, składając wniosek w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza komputerowego na stronie internetowej: https://irk.upjp2.edu.pl, wprowadzając wymagane dane i dokonując odpowiedniego wyboru, zgodnie z zasadami określonymi na tej stronie internetowej oraz przesłać drogą elektroniczną skan aktualnej fotografii kandydata, zgodnej z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych (rozmiar zdjęcia może wynieść maksymalnie 50 KB, a wymiary dokładnie szer. x wys. 236 x 295 pikseli w formacie JPEG),
2) wnieść opłatę za postępowanie rekrutacyjne na studia.
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia jest zobowiązany do zgłoszenia gotowości do podjęcia studiów w terminie określonym w zarządzeniu Rektora, o którym mowa w §3 pkt 1, poprzez złożenie następujących dokumentów w sekretariacie właściwego dziekanatu lub instytutu Uniwersytetu:
1) karta ewidencyjna zawierającą imię, lub imiona, i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, a w przypadku jego braku - nazwę i numer dokumentu tożsamości, adres zamieszkania oraz adres do korespondencji (wydruk ankiety należy pobrać ze strony internetowej: www.irk.upjp2.edu.pl),
2) kopię świadectwa dojrzałości oraz przedłożyć do wglądu jego oryginał,
3) oświadczenie o kontynuowaniu lub ukończeniu studiów na innych kierunkach studiów stacjonarnych w uczelni publicznej lub w uczelni prowadzonej przez kościoły i związki wyznaniowe otrzymującej dotacje i inne środki z budżetu państwa (wydruk oświadczenia należy pobrać ze strony internetowej: www.irk.upjp2.edu.pl),
4) kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia będących cudzoziemcami,
5) 2 aktualne fotografie kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
6) kopia dowodu opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia,
7) zgoda przełożonych – w przypadku osób zakonnych i duchownych.
Kryteria kwalifikacji
studia pierwszego stopnia
UWAGA! Proces rekrutacyjny kandydata rozpoczyna się od rejestracji na stronie irk.upjp2.edu.pl
Kandydaci którzy uzyskali wyniki egzaminu maturalnego wyrażone w skali procentowej (tzw. nowa matura): 1. Przyjęcie punktów z części pisemnej egzaminu maturalnego z: języka polskiego, języka obcego i historii lub historii sztuki; punkty z matury z poziomu rozszerzonego są pomnożone przez współczynnik 1,5. Zawsze brany jest pod uwagę najlepszy osiągnięty wynik z danego przedmiotu. 2. Całość kwalifikacji dokonywana jest na podstawie sumy punktów.
Kandydaci którzy uzyskali wyniki egzaminu dojrzałości wyrażone w skali ocen (tzw. stara matura):
1. Przyjęcie ocen z języka polskiego i języka obcego ze świadectwa dojrzałości.
2. Pisemny egzamin (test) z historii sztuki.
3. Całość kwalifikacji dokonywana jest na podstawie: sumy punktów za oceny ze świadectwa dojrzałości oraz egzaminu pisemnego z historii sztuki.
Oceny uzyskane na świadectwie maturalnym przelicza się na punkty rekrutacyjne według poniższego systemu:
Skala od 2 do 5:
ocena 3 - 40
ocena 4 - 70
ocena 5 – 100
Lista lektur do testu z historii sztuki:
• Białostocki J., Sztuka cenniejsza niż złoto, Warszawa 2004;
• Chrzanowski T., Sztuka w Polsce od I do III Rzeczypospolitej, Warszawa 1998;
• Dobrowolski T., Sztuka Krakowa, Kraków 1978;
• Osińska B., Sztuka i czas, t. 1: Od prehistorii do rokoka, t. 2: Od klasycyzmu do współczesności, Warszawa 2004 [podręcznik z historii sztuki dla szkół średnich];
• Sztuka świata, t. 1–12, Warszawa [szczególnie teksty pod ilustracjami].
Zasady przyjęcia:
Na studia zostaje przyjętych 30 kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów.
Zostaje sporządzona lista rezerwowa, na której znajduje się 10 kolejnych kandydatów z najwyższą ilością punktów. W przypadku rezygnacji osoby z listy przyjętych, jej miejsce zajmuje osoba z listy rezerwowej, kolejno według najwyższej liczby punktów.
Terminy
- studia pierwszego stopnia:
a) I nabór:
- rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 4 maja 2015 r. do 9 lipca 2015 r.,
- test dla kandydatów ze "starą maturą" lub świadectwem zagranicznym: 10 lipca
2015 r. (godz. 10:00) w Instytucie Historii Sztuki i Kultury przy ul. Sławkowskiej 32,
- ogłoszenia wyników w przedmiocie zakwalifikowania do przyjęcia na studia (listy rankingowej): 14 lipca 2015 r,
- składanie wymaganych dokumentów przez zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 15 lipca 2015 r. do 21 lipca 2015 r.,
- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 22 lipca 2015 r.,
b) II nabór:
- rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 22 lipca 2015 r. do 3 września 2015 r.,
- test dla kandydatów ze "starą maturą"lub świadectwem zagranicznym: 4 września 2015 r. (godz. 10:00) w Instytucie Historii Sztuki i Kultury przy ul. Sławkowskiej 32,
- ogłoszenia wyników w przedmiocie zakwalifikowania do przyjęcia na studia (listy rankingowej): 7 września 2015 r.,
- składanie wymaganych dokumentów przez zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 8 września 2015 r. do 11 września 2015 r.,
- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 14 września 2015 r.,
c) III nabór:
- rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 12 września 2015 r. do 21 września 2015 r.,
- test dla kandydatów ze "starą maturą" lub świadectwem zagranicznym: 22 września 2015 r. (godz. 10:00) w Instytucie Historii Sztuki i Kultury przy ul. Sławkowskiej 32,
- ogłoszenia wyników w przedmiocie zakwalifikowania do przyjęcia na studia (listy rankingowej): 23 września 2015 r.,
- składanie wymaganych dokumentów przez zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 23 września 2015 r. do 25 września 2015 r.,
- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 28 września 2015 r.,
Limit miejsc
30 osób
Limit miejsc
Studia na kierunku historia sztuki prowadzone są w systemie trzyletnich studiów zawodowych (licencjat), których kontynuacją od roku akademickiego 2008/2009 stały się dwuletnie studia uzupełniające magisterskie. W ramach procesu edukacji studentów został przewidziany program łączący tradycję i nowoczesność. Aby zapewnić słuchaczom zapoznanie się z najważniejszymi zjawiskami sztuki przywrócono zarzucony na niektórych uczelniach system wykładów i ćwiczeń kursowych. Studenci mają możliwość poszerzania swoich horyzontów w interesujących ich dziedzinach dzięki wykładom monograficznym i konwersatoryjnym. Jednocześnie staramy się stosować nowoczesne metody kształcenia z wykorzystaniem multimediów (od roku 2007 kierunek posiada własną pracownię multimedialną), koncentrując się jednak przede wszystkim na pracy umożliwiającej bezpośredni kontakt studenta z dziełem sztuki. Służą temu zajęcia terenowe odbywane w muzeach, skarbcach i kościołach krakowskich (prowadzone nie tylko przez pracowników UPJPII, ale także przez zapraszanych wybitnych specjalistów w danej dziedzinie). Ponadto Uniwersytet organizuje objazdy i praktyki zabytkoznawcze (w tym dla studentów drugiego roku pobyt w Rzymie stanowiący integralną część toku kształcenia), a od roku akademickiego 2006/2007 również obozy letnie (zwykle organizowane w krajach śródziemnomorskich). Absolwenci uzyskują w trakcie studiów gruntowną i wszechstronną wiedzę z zakresu historii sztuki i polskiej od czasów starożytnych po sztukę współczesną. Są przygotowani do pracy w placówkach oświatowych, muzealnych i konserwatorskich oraz w galeriach antykwarycznych, a także wystawiających dzieła sztuki i handlujących nimi. Znajdują również zatrudnienie w redakcjach wydawnictw, czasopism oraz placówkach popularyzujących sztukę. Mogą także - po spełnieniu dodatkowych wymogów - pracować jako nauczyciele.
Środa, godz. 12.30-13.15, pok. 6. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw, wymagających dłuższego spotkania proszę o wcześniejszy kontakt mailowy.
(UWAGA! jedyny aktualny e-mail to/WARNING! the only valid e-mail: oxygenium@poczta.fm