Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Kierunek

Turystyka historyczna (2017/18)

Kierunek prowadzony przez Instytut Historii
Ogólna charaktetystyka
Kierunek uruchomiony od roku akademickiego 2014/2015.
Dane teleadresowe
ul. Kanonicza 9, pok. 202
31-002, Kraków
Telefon:
12 370 86 16
Godziny przyjęć stron:
SEKRTARIAT - GODZINY URZĘDOWANIA

Sprawy ogólne i pracownicze - mgr Krystyna Radoń

poniedziałek: 9.30-12.30
wtorek: 9.30-12.30
czwartek: 9.30-12.30
piątek: 9.30-12.30

Sprawy studenckie - p. Magdalena Klasa

wtorek: 7.30-14.30
środa: 7.30-14.30
czwartek: 7.30-14.30
piątek: 7.30-11.30
Program studiów wraz z opisami zajęć



Plany zajęć
Nie wprowadzono informacji
Efekty kształcenia
test
Informacje dla kandydatów

Wymagane dokumenty

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
1) dokonać rejestracji, składając wniosek w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza komputerowego na stronie internetowej: https://irk.upjp2.edu.pl, wprowadzając wymagane dane i dokonując odpowiedniego wyboru, zgodnie z zasadami określonymi na tej stronie internetowej,
3) wnieść opłatę za postępowanie rekrutacyjne na studia.

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia jest zobowiązany do zgłoszenia gotowości do podjęcia studiów poprzez złożenie następujących dokumentów w sekretariacie właściwego dziekanatu lub instytutu Uniwersytetu:
1) formularz rekrutacyjny pobrany z konta kandydata w Internetowej Rejestracji Kandydatów (www.irk.upjp2.edu.pl),
2) kopię świadectwa dojrzałości uzyskanego w trybie tzw. "nowej matury" lub w trybie tzw. "starej matury", lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (oryginał do wglądu),
3) kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia będących cudzoziemcami,
4) 2 aktualne fotografie kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
5) kopia dowodu opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia,
6) zgoda przełożonych – w przypadku osób zakonnych i duchownych,
7) w przypadku cudzoziemców dodatkowo dokumenty określone w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1501 z późn. zmian.).

Kryteria kwalifikacji

Kandydat jest przyjmowany na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.

Kandydaci zdający egzamin maturalny, tzw. „nową maturę” (wynik wyrażony w postaci punktów) są przyjmowani na podstawie wyników z egzaminu maturalnego obliczanego według poniższego wzoru:

Wnm = JP + JO + PT + PP

gdzie:

JP: język polski pisemny, podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
JO: język obcy nowożytny pisemny podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
PT: jeden przedmiot spośród (wynik mnożony x 0,1 – poziom podstawowy lub 0,15 – poziom rozszerzony):
• biologia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• chemia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• filozofia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• fizyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• geografia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia muzyki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia sztuki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• informatyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• język angielski (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język francuski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język hiszpański (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język niemiecki (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język rosyjski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język włoski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język łaciński i kultura antyczna (na poziomie rozszerzonym)‎
• język białoruski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język litewski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język niemiecki jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język ukraiński jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język łemkowski jako język mniejszości etnicznej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język kaszubski jako język regionalny (na poziomie rozszerzonym)‎
• język polski (na poziomie rozszerzonym)‎
• matematyka (na poziomie podstawowym lub rozszerzonym)‎
• wiedza o społeczeństwie (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)
Przy ustalaniu wyników wybrany zostaje korzystniejszy wynik uzyskany przez kandydata na egzaminie maturalnym.

PP: Liczba punktów otrzymanych za zdawane na maturze przedmioty profilowe spośród: filozofia, historia, historia sztuki, historia muzyki, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, wiedza o społeczeństwie, język mniejszości narodowej, język regionalny, geografia.

Kandydaci zdający egzamin dojrzałości, tzw. „starą maturę” (wynik wyrażony w postaci oceny), są przyjmowani na kierunek na podstawie wyniku obliczanego według wzoru:

Wsm=0,1*JP+0,1*PD+0,18*O

gdzie:

JP: Wynik z przedmiotu obowiązkowego – język polski pisemny.
PD: Wynik z drugiego przedmiotu obowiązkowego pisemnego.
O: Ocena z klasyfikacji końcowej z wybranego przedmiotu wskazanego w postępowaniu kwalifikacyjnym spośród: filozofia, historia, historia sztuki, historia muzyki, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, wiedza o społeczeństwie, język mniejszości narodowej, język regionalny, geografia.

Oceny uzyskane na świadectwie maturalnym oraz oceny z klasyfikacji końcowej, przed obliczeniem Wsm przelicza się na punkty rekrutacyjne:

Skala od 1 do 6:
ocena 2 – 30%
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 70%
ocena 5 – 90%
ocena 6 – 100%

Skala od 2 do 5:
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 75%
ocena 5 – 100%

Terminy

I nabór:
• rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 4 maja 2017 r. do 17 lipca 2017 r., do godz.10.00
• ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy rankingowej): 21 lipca 2017 r. godz., 15.00
• składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 24 lipca 2017 r. do 27 lipca 2017 r.
- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 28 lipca 2017 r., godz.15.00
II nabór:
• rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 07 sierpnia 2017 r. do 21 września 2017 r. do godz.10.00
• ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy rankingowej): 22 września 2017 r. godz. 15.00
• składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 25 września 2017 r. do 28 września 2017 r.
• ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 29 września 2017 r., godz. 15.00

Charakterystyka

Turystyka historyczna to połączenie dyscyplin humanistycznych z praktyczną wiedzą i umiejętnościami. Kształcenie na tym kierunku pozwoli uzyskać rzetelną wiedzę z zakresu historii, historii sztuki, kulturoznawstwa i religioznawstwa, a także umiejętności z zakresu organizacji turystyki, obsługi ruchu turystycznego i pilotowania wycieczek.

Studia składają się z trzech modułów: 1.) ogólnohistorycznego; 2.) turystycznego i 3.) praktycznego i obejmują łącznie 1255 godzin.

Moduł ogólnohistoryczny
trwa 6 semestrów i obejmuje zajęcia z podstawowych przedmiotów historycznych i przedmiotów kształcenia ogólnego.

Moduł turystyczny trwa 6 semestrów i obejmuje przedmioty profilujące przyszłego absolwenta pod kątem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych związanych z turystyką historyczną.

Moduł praktyczny trwa 4 semestry, wybierany jest na drugim roku studiów i obejmuje przedmioty pozwalające uzyskać dodatkowe umiejętności praktyczne.

Limit miejsc

30
Wymagania dotyczące pracy dyplomowej
Nie wprowadzono informacji
Pracownicy dydaktyczni kierunku/specjalności (alfabetycznie)
Lista wszystkich prowadzących:
Osoba Dyżur dydaktyczny
dr Krzysztof Borkowski
ks. dr hab. Andrzej Bruździński, prof. UPJPII (WHiDK)Wtorek: 10.00-11.30, ul. Bobrzyńskiego 10, Archiwum UPJPII
dr Grzegorz Chajko (WHiDK)dziekanat WHiDK, ul. Kanonicza 9
prof. dr hab. Juliusz Chrościcki (WHiDK)Czwartek: 13.00-13.45
mgr Ewa ChudobaPiątek, 10:15-11:15 Pokój profesorski przy ul. Franciszkańskiej
dr hab. Elżbieta Czarny-Drożdżejko (WNS)Dyżur piątek godz. 9.00-9.45, il. Bernardyńska, s. 103
dr Łukasz Czekaj (MSWF)
mgr Anna Domin
dr Sławomir Dryja (WHiDK)Poniedziałek: 16.30 - 17.45, ul. Sławkowska 32, pok. 4
dr Krzysztof Duda
mgr Magdalena Ficoń (WHiDK)Dyżur w czasie sesji poprawkowej: 16 IX 2019 r.; godz. 8.30-9.00, s. 202.
o. dr hab. Tomasz Gałuszka OP (WHiDK)
dr Andrzej Giza (WHiDK)poniedziałki, godz. 17.30-18.15, s. 202
Zdzisław Gogola OFMConv
dr hab. Tomasz Graff (WHiDK)Poniedziałki, godz. 13:45-14:30 w Dziekanacie, ul. Kanonicza 9
dr Zofia Gródek
dr Marek Hałaburda (WHiDK)Dyżur w I semestrze roku akademickiego 2019/2020: Poniedziałek, 16.30-17.15, ul. Franciszkańska 1, sala 228
dr hab. Maria Hussakowska-Szyszko (WHiDK)WTOREK 10.45-11.30
dr hab. Józef Cezary Kałużny (WHiDK)Wtorek godz. 11.30-13.00; ul. Franciszkańska 1/212 pokój profesorski Historii
dr hab. Wojciech Kęder, prof. UPJPII (WHiDK)czwartki 14.15-15.00 pokój profesorski, II p. budynek od frontu, przy omawianiu spraw do których potrzebna jest np. dokumentacja studenta, wskazane wcześniejsze umówienie spotkania
mgr Małgorzata Kołaczyk
mgr Lidia Kosiniak (MSJO)Dyżur w semestrze letnim 2014/15 -piątek godz 9.45 - 10.45
dr hab. Bogusław Krasnowolski, prof. UPJPII (WHiDK)poniedziałki, godz. 14.00-14.45, ul. Sławkowska 32
dr Paweł Krokosz (WHiDK)Dyżur dydaktyczny w I semestrze roku akademickiego 2019/2020: poniedziałek 09.15-10.00, ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski 212 (II piętro)
dr Natalia Krupa (WHiDK)środa 14.15-15.00 Pracownia Badań i Konserwacji Tkanin Zabytkowych, Ul. Bernardyńska 3, UPJPII
mgr Marta Krzanowska (MSJO)
mgr Rafał Kucharzyk
mgr Justyna Kuśtowska
ks. dr Andrzej Kwaśniewski (WHiDK)
dr Magdalena Łubiarz (MSJO)

Dyżur w trakcie II semestru r. ak. 2014/15:

środa: 13.00-13.45

dr Joanna Małocha (WHiDK)Dyżur w sesji zimowej 2019/20 - środa 21.02, godz. 16.30-18.00, s. 014b lub gabinet 039c
ks. prof. dr hab. Józef Marecki (WHiDK)DYŻUR W CZASIE SESJI czwartek 5 lipca godz 8.30 sala 202
mgr inż. Łukasz Michniak (DzBHP)
Karol Nabiałek
dr Dariusz Niemiecwtorek 15:30 - 16;30 w Collegium Minus ul. Gołębia 11, sala 305
mgr Michał Niezabitowski
dr Robert Piechowicz (WF)Wtorek, godzina 13.00 - 13.45, Sala 112
kilku prowadzących
dr Elżbieta Przybył-Sadowska
dr hab. Lucyna Rotter (WHiDK)DYŻUR piątek godz. 12.00 - 13.00 ul. Franciszkańska, sala 202a
dr hab. Marcin Rzepka (WHiDK)poniedziałki 11.30-12.30, sala 212 (pokój profesorski)
o. dr Maciej Sadowski CSsR (WHiDK)Dyżur - piątek ul. Franciszkańska 1, sala 201, 9.30-10.15 Moje dyżury w poprawkowej sesji egz.: 6.09 (pt) 10.00-12.45 - ul. Bernardyńska 3, pokój prof. 16.09 (pon) 11.30-12.15 - ul. Bernardyńska 3, pokój prof.
Maciej SalamonCzwartek: 13.00-14.00, pracownia Europy Wschodniej
dr Matylda Siwek
dr Anna Stalińska
ks. prof. dr hab. Bogdan Stanaszek (WHiDK)środa: 16.00-16.45, ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski
ks. dr Rafał Szczurowski (WHiDK)Piątek: 11.15-12.00, ul. Franciszkańska 1, p. 212
mgr Magdalena Tatara (MSJO)
ks. dr Szymon Tracz (WHiDK)Wtorek godz. 7.15-8.00 ul. Sławkowska 32
ks. dr Mariusz Trąba (WHiDK)Rok akademicki: 2019/2020 semestr: zimowy dyżur: poniedziałek, godz. 13.00-13.30, sala 222c (budynek dydaktyczny na ul. Franciszkańskiej)
ks. dr Krzysztof Tyburowski (WHiDK)Semestr zimowy 2015/16: piątki: 16.30-17.15. pokój profesorski WHiDK (ul. Franciszkańska 1)
ks. prof. dr hab. Jacek Urban (WHiDK)Czwartek, godz. 11:30-13:00, Wawel 2 (Muzeum Katedralne, II piętro)
dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII (WHiDK)środa, 12.30-13.15
ks. prof. dr hab. Józef Wołczański (WHiDK)czwartek: 12.15-13.15, pokój profesorski, ul. Franciszkańska 1
dr hab. Marian Wołkowski-Wolski, prof. UPJPII (WHiDK)
mgr Michał Znamirowski (MSWF)