Język francuski F_A2.2_zo_30/20_2 (2015/16)
drukuj sylabusSylabus
- Tytuł zajęć: Język francuski F_A2.2_zo_30/20_2
- Rok akademicki: 2015/16
Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na module:] kanon fakultatywny*, [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na module:] kanon fakultatywny*, [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [Przedmiot nie jest uruchomiony] [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] prawo kanoniczne, [na kierunku:] Teologia, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] prawo kanoniczne, [na kierunku:] Teologia, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] prawo kanoniczne, [na kierunku:] Teologia, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] prawo kanoniczne, [na kierunku:] Teologia, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] prawo kanoniczne, [na kierunku:] Teologia, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] turystyka religijna, [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] turystyka religijna, [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia katechetyczno-pastoralna, [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia katechetyczno-pastoralna, [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na grupie specjalności:] teologia dla świeckich, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na specjalności:] teologia kapłańska, [na kierunku:] Teologia, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: mgr Magdalena Tatara
Sylabus
Wymagania wstępne
Znajomość materiału objętego programem nauczania dla semestru czwartego (poziom wewnętrzny A2.1)
Cele
Celem zajęć jest:
1. Zapoznanie studentów z wyrażeniami, słownictwem i strukturami gramatycznymi służącymi do mówienia o relacjach przyjacielskich, sąsiedzkich – opisywanie cech charakteru.
2. Nabycie przez studentów umiejętności mówienia o pracy zawodowej, odpowiadania na ogłoszenia o pracy, redagowanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej.
3. Nabycie przez studentów umiejętność użycia różnych czasów przeszłych w mowie i piśmie oraz trybów służących do wyrażenia różnych sytuacji.
Treści kształcenia
1. Komunikacja i sprawności językowe:
Mówienie o relacjach między przyjaciółmi.
Opisywanie osób – cechy charakteru, wady i zalety.
Mówienie o relacjach sąsiedzkich.
Przytaczanie słów innej osoby.
Porównywanie, mówienie o zmianach w swoim życiu prywatnym i zawodowym.
Opowiadanie o przypadkowym spotkaniu innej osoby.
Rozumienie ogłoszenia o pracy, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej.
Rozumienie i redagowanie CV oraz prostego listu motywacyjnego.
Dawanie porad nt przygotowania się do rozmowy o pracę i podjęcia pracy.
Opowiadanie o doświadczeniach i pracy zawodowej.
2. Gramatyka:
Zaimki względne: qui, que, à qui.
Struktury służące stworzeniu definicji : c’est + bezokolicznik, c’est quand, c’est + rzeczownik + zdanie względne.
Uzgadnianie imiesłowu czasu przeszłego (participe passé) – powtórzenie.
Mowa zależna w czasie teraźniejszym.
Użycie czasu przeszłego niedokonanego (imparfait) i teraźniejszego – powtórzenie.
Struktury służące do porównań.
Użycie czasów przeszłych imparfait i passé composé w tekscie.
Wyrażenia czasowe: il y a, dans, pendant, depuis, de …. à, en.
Tryb łączący subjonctif présent – wprowadzenie.
Struktury służące dawaniu porad: tryb rozkazujący, devoir + bezokolicznik, si + présent / futur, il faut que + subjonctif.
Czas zaprzeszły plus-que-parfait.
Zaimki i przysłówki nieokreślone: quelqu’un, rien, personne, nulle part, itd.
Przysłówki – tworzenie i zastosowanie.
3. Słownictwo:
Rzeczowniki i przymiotniki wyrażające cechy charakteru i osobowości.
Miejsca zamieszkania – budynki, mieszkańcy, życie sąsiedzkie.
Terminy służące do wyrażenia reakcji pozytywnych i negatywnych na dane wydarzenie.
Terminy związane ze niespodziewanymi spotkaniami ludzi, miłość od pierwszego wejrzenia.
Studia, staż, praca, poszukiwanie pracy.
Formuły listu formalnego / motywacyjnego.
Struktury bezosobowe wyrażające konieczność: il est important / essentiel de + bezokolicznik.
Rejestry językowe: standardowy i potoczny – cz. 1
4. Fonetyka:
Wymowa półsamogłosek francuskich.
Relacja miedzy wymową a pisownią samogłosek nosowych i ustnych głosek „e”.
Opozycja „e” otwartego i zamkniętego w formach czasowników w czasach przeszłych imparfait i passé composé.
Intonacja zdań wyrażających porady i obowiązki.
Wymowa form trybu subjonctif oraz przysłówków zakończonych na –ment.
Efekty kształcenia
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
1. Używa poprawnie czasów przeszłych i wybranych trybów i identyfikuje je w tekście.
2. Opisuje relacje międzyludzkie oraz cechy charakteru danej osoby.
3. Zapoznaje się ze sposobami i formułami pisania CV i listu oficjalnego (list motywacyjny) w języku francuskim.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
1. Rozumie treść oraz redaguje CV i list motywacyjny.
2. Doskonali sztukę tworzenia wypowiedzi ustnej i pisemnej w języku francuskim.
3. Doskonali umiejętność poprawnej wymowy i intonacji w języku francuskim z rozróżnieniem w wymowie różnych form czasownikowych.
Metody dydaktyczne
1. Ćwiczenia audytoryjne,
2. praca w małych grupach lub parach: czytanie dialogów lub krótkich tekstów ze zrozumieniem,
3. rozumienie ze słuchu,
4. ćwiczenia fonetyczne,
5. zadawanie pytań i odpowiadanie na pytania lektora lub innych studentów,
6. krótkie wypowiedzi na zadany temat,
7. dyskusja,
8. oglądanie krótkich filmów i słuchanie nagrań,
9. wykonywanie ćwiczeń gramatycznych
10. wykonywanie ćwiczeń leksykalnych,
11. gry językowe.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Sposoby sprawdzania:
1. Dwa testy pisemne sprawdzające słownictwo, gramatykę, umiejętności komunikacyjne, rozumienie krótkiego tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu oraz umiejętność tworzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej (opis) przeprowadzane po każdej jednostce (dossier).
2. Ustne przedstawienie wybranego tematu zgodnego z treściami kształcenia (pod koniec semestru).
3. 2-3 krótkie pisemne zadania domowe.
Warunki zaliczenia:
1. Do zaliczenia testu niezbędne jest uzyskanie 51% przyznawanych punktów. Nieusprawiedliwiona nieobecność na teście i zaliczanie go w drugim terminie wiąże się z podwyższeniem progu zaliczenia testu do 60% przyznawanych punktów.
2. Zaliczenie zadań domowych.
3. Zaliczenie ustnej prezentacji.
4. Obecność i aktywny udział w zajęciach (możliwość 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach).
5. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich uzyskanych przez studenta ocen.
Lektury podstawowe
1. Annie Berthet, Catherine Hugot, V. Kizirian, Béatrix Sampsonis, Monique Waendendries - Alter Ego 2 - Livre de l'élève (podręcznik studenta), Paris, 2006
2. Annie Berthet, Catherine Hugot, Béatrix Sampsonis - Alter Ego 2 - Cahier d'activités (zeszyt ćwiczeń), Paris, 2006
Lektury uzupełniające
Brak