Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Kierunek

Historia (2016/17)

Kierunek prowadzony przez Instytut Historii
Dane teleadresowe

Sekretariat Instytutu Historii

ul. Kanonicza 9, pok. 202
31-002, Kraków
Telefon:
12 370 86 16, 12 421 65 19
Faks:
12 370 86 16
Email:
wh@upjp2.edu.pl
Godziny przyjęć stron:
wtorek: 7.30-14.30
środa: 7.30-14.30
czwartek: 7.30-14.30
piątek: 7.30-11.30

Sekretariat Instytutu Historii

ul. Kanonicza 9, pok. 202
31-002, Kraków
Telefon:
12 370 86 16, 12 421 65 19
Faks:
12 370 86 16
Email:
wh@upjp2.edu.pl
Godziny przyjęć stron:
wtorek: 7.30-14.30
środa: 7.30-14.30
czwartek: 7.30-14.30
piątek: 7.30-11.30
Plan studiów wraz z opisami zajęć




Nazwa przedmiotu zajęcia wykład ćwiczenia konwersatorium Forma zaliczenia ECTS
przedmiot kształcenia ogólnego
Język nowożytny     30   zo 2
Język łaciński     30   zo 2
Logika       30 z 2
Ochrona własności intelektualnej     10   zo 1
Szkolenie BHP     5   z  
WF     30   z 1
przedmiot podstawowy i kierunkowy
Dziedzictwo archeologiczne   30     z 2
Historia powszechna i Polski średniowiecza   30 30   z+e/zo 1+2
Historia starożytności   30 30   z+e/zo 1+2
Kultura j. polskiego       30 zo 1
Lektorium         z 1
Wstęp do badań historycznych     30   z 2
Razem9019560 20

archiwistyka

Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia ECTS
Razem 

doktryny polityczne i prawne

Nazwa przedmiotu wykład Forma zaliczenia ECTS
przedmiot specjalnościowy
Historia państwa i prawa 30 z 3
Systemy polityczne (teoria i historia) 30 zo 2
Wstęp do nauki o państwie i prawie 30 zo 2
Razem90 7

Europa Wschodnia

Nazwa przedmiotu wykład ćwiczenia Forma zaliczenia ECTS
przedmiot specjalnościowy
Historia Bizancjum i Europy Wschodniej do XV w. 30   z 2
Historia Cerkwi prawosławnej 30   z+e 2
Islam w Europie Wschodniej 30   zo 2
Język rosyjski   60 zo 4
Wstęp do historii kultury Słowiańszczyzny Wschodniej 30   zo 1
Razem12060 11

historia Kościoła

Nazwa przedmiotu wykład Forma zaliczenia ECTS
przedmiot specjalnościowy
Archeologia chrześcijańska 30 zo 2
Historia Kościoła w starożytności 30 z+e 3
Historia filozofii starożytnej 30 zo 2
Historia sztuki antycznej 30 zo 2
Propedeutyka teologii 30 z 2
Razem150 11

moduł administracyjny

Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia ECTS
Razem 

moduł edytorski

Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia ECTS
Razem 

moduł publicystyczny

Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia ECTS
Razem 

moduł turystyczny

Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia ECTS
Razem 
Efekty kształcenia
Programy studiów dla naboru
Plany zajęć
Plany zajęć są dostępne na stronie Wirtualnego Dziekanatu (wd.upjp2.edu.pl), są one publikowane na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru.
Informacje dla kandydatów (2016/17)

Wymagane dokumenty

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
1) dokonać rejestracji, składając wniosek w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza komputerowego na stronie internetowej: https://irk.upjp2.edu.pl, wprowadzając wymagane dane i dokonując odpowiedniego wyboru, zgodnie z zasadami określonymi na tej stronie internetowej,
2) wnieść opłatę za postępowanie rekrutacyjne na studia.

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia jest zobowiązany do zgłoszenia gotowości do podjęcia studiów poprzez złożenie następujących dokumentów w sekretariacie właściwego dziekanatu lub instytutu Uniwersytetu:
1) formularz rekrutacyjny pobrany z konta kandydata w Internetowej Rejestracji Kandydatów (www.irk.upjp2.edu.pl),
2) kopię świadectwa dojrzałości uzyskanego w trybie tzw. "nowej matury" lub w trybie tzw. "starej matury", lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (oryginał do wglądu),
3) kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia będących cudzoziemcami,
4) 2 aktualne fotografie kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
5) kopia dowodu opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia,
6) zgoda przełożonych – w przypadku osób zakonnych i duchownych,

7) w przypadku cudzoziemców dodatkowo dokumenty określone w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. 2006 Nr 190 poz. 1406 z późn. zmian.).

Kryteria kwalifikacji

Kandydat jest przyjmowany na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.

Kandydaci zdający egzamin maturalny, tzw. „nową maturę” (wynik wyrażony w postaci punktów) są przyjmowani na podstawie wyników z egzaminu maturalnego obliczanego według poniższego wzoru:

Wnm = JP + JO + PT + PP

gdzie:

JP: język polski pisemny, podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
JO: język obcy nowożytny pisemny podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
PT: jeden przedmiot spośród (wynik mnożony x 0,1 – poziom podstawowy lub 0,15 – poziom rozszerzony):
• biologia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• chemia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• filozofia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• fizyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• geografia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia muzyki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia sztuki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• informatyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• język angielski (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język francuski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język hiszpański (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język niemiecki (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język rosyjski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język włoski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język łaciński i kultura antyczna (na poziomie rozszerzonym)‎
• język białoruski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język litewski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język niemiecki jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język ukraiński jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język łemkowski jako język mniejszości etnicznej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język kaszubski jako język regionalny (na poziomie rozszerzonym)‎
• język polski (na poziomie rozszerzonym)‎
• matematyka (na poziomie podstawowym lub rozszerzonym)‎
• wiedza o społeczeństwie (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)
Przy ustalaniu wyników wybrany zostaje korzystniejszy wynik uzyskany przez kandydata na egzaminie maturalnym.


PP: Liczba punktów otrzymanych za zdawane na maturze przedmioty profilowe spośród:
historia, historia sztuki, historia muzyki, filozofia, geografia, język polski rozszerzony, język łaciński i kultura antyczna, wiedza
o społeczeństwie, język mniejszości narodowej, język regionalny, matematyka
(za każdy przedmiot profilowy po 1 punkcie, maksymalnie 3 punkty).

Kandydaci zdający egzamin dojrzałości, tzw. „starą maturę” (wynik wyrażony w postaci oceny), są przyjmowani na kierunek na podstawie wyniku obliczanego według wzoru:

Wsm=0,1*JP+0,1*PD+0,18*O

gdzie:

JP: Wynik z przedmiotu obowiązkowego – język polski pisemny.
PD: Wynik z drugiego przedmiotu obowiązkowego pisemnego.
O: Ocena z klasyfikacji końcowej z wybranego przedmiotu wskazanego w postępowaniu kwalifikacyjnym spośród: historia, historia sztuki, historia muzyki, filozofia, geografia, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie, język mniejszości narodowej, język regionalny, matematyka

Oceny uzyskane na świadectwie maturalnym oraz oceny z klasyfikacji końcowej, przed obliczeniem Wsm przelicza się na punkty rekrutacyjne:

Skala od 1 do 6:
ocena 2 – 30%
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 70%
ocena 5 – 90%
ocena 6 – 100%

Skala od 2 do 5:
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 75%
ocena 5 – 100%

Dla kandydatów na studia pierwszego stopnia na kierunku Historia, którzy zdawali tzw. „starą maturę” przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna, której wynik jest dodawany do wyniku Wsm, o którym mowa w ust. 3. W obliczeniu końcowym 70% oceny stanowi wynik Wsm a 30% ocena z rozmowy kwalifikacyjnej.

Terminy

a) I nabór:

- rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 1 maja 2016 r.

do 10 lipca 2016 r.,

- ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy

rankingowej): 15 lipca 2016 r.,

- składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia

(zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 18 lipca 2016 r. do 21 lipca

2016 r.,

- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia

studiów (wpis na listę studentów): 22 lipca 2016 r.

b) II nabór:

- rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 23 lipca 2016

r. do 22 września 2016 r.,

- ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy

rankingowej): 23 września 2016 r.,

- składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia

(zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 26 września 2016 r. do 27

września 2016 r.,

- ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia

studiów (wpis na listę studentów): 28 września 2016 r.;

Charakterystyka

Studia historyczne w Instytucie Historii UPJPII to nowoczesne kształcenie modułowe. Student swoje studia komponuje sam, dodając do modułu ogólnohistorycznego moduł specjalnościowy i praktyczny. Nazwa każdego z nich zostanie wpisana do dyplomu.

Moduł ogólnohistoryczny
Zajęcia obowiązkowe dla wszystkich studentów historii. Program modułu obejmuje m. in. podstawowe przedmioty historyczne i metodologiczne, lektoraty języków obcych oraz nowe technologie w humanistyce (podstawy informatyki, multimedia, bazy danych).

Moduł specjalnościowy

Europa Wschodnia
Kształci przyszłych pracowników instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, samorządów, przedsiębiorstw i mediów, dla których działalności niezbędna jest szeroka wiedza na temat Europy Wschodniej, przede wszystkim Rosji, Ukrainy i Białorusi. Wybierając ten moduł student zapozna się z historią tych krajów i ich panoramą kulturową i religijną. Odbędzie również intensywny kurs języka rosyjskiego.
Historia Kościoła
To jedyne studia w Polsce umożliwiające zdobycie tej specjalności. Program, prócz przedmiotów dotyczących historii Kościoła katolickiego, umożliwi studentowi zapoznanie się m. in. z podstawami teologii katolickiej, historią filozofii, kulturą religijną czy dziejami papiestwa. Propozycja dla osób, które w przyszłości chciałyby pracować w organizacjach kościelnych i pozarządowych, mediach itp...

Moduł praktyczny
Obecność tego modułu wyróżnia ofertę kształcenia Instytutu Historii UPJPII spośród wszystkich studiów historycznych w Polsce. Wyboru modułu praktycznego student dokonuje na II roku studiów licencjackich każdego kierunku prowadzonego wInstytucie Historii:
Administracja pozwala zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy administracyjnej. Moduł pozwoli zapoznać się m. in. z podstawami prawa polskiego i europejskiego, z zasadami postępowania administracyjnego. Swoje umiejętności student wypróbuje na praktykach w studenckiej kancelarii administracyjnej.
Edytorstwo pozwoli nauczyć się zasad edycji tekstu i składu wydawniczego, a także zdobyć wiedzę o organizacji procesu wydawniczego. Swoje umiejętności student sprawdzi i udoskonali podczas praktyk wydawniczych.
Publicystyka rozwinie umiejętności pisarskie. Student pozna gatunki publicystyczne, utrwali zasady konstruowania wywodu pisemnego, nauczy się prowadzenia polemiki. Swoje umiejętności sprawdzi w studenckiej redakcji publicystyki historycznej.
Turystyka pozwoli na zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych w obsłudze ruchu turystycznego. Student pozna geografię turystyczną Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, będzie specjalistą z zakresu historii, zabytków i Muzeów Krakowa oraz Małopolski. Swoje umiejętności sprawdzi w studenckim biurze wycieczkowym.
Bez dodatkowych opłat student będzie mógł poszerzyć swoje studia o naukę w Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym, zdobywając uprawnienia do nauczania historii w szkołach.

Limit miejsc

75 osób

Limit miejsc

Zajęcia odbywają się w budynkach Uniwersytetu przy ul. Franciszkańskiej 1, ul.Bernardyńskiej 3
Pracownicy dydaktyczni kierunku/specjalności (alfabetycznie)
Lista wszystkich prowadzących:
Osoba Dyżur dydaktyczny
ks. dr hab. Andrzej Bruździński, prof. UPJPII (WHiDK)Środa: 10.00-11.30, ul. Bobrzyńskiego 10, Archiwum UPJPII
dr Marcin Chorązki
dr hab. Elżbieta Czarny-Drożdżejko (WNS)czwartek, godz. 9.30-10.15 ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski
dr Łukasz Czekaj (MSWF)
o. dr hab. Zdzisław Gogola OFMConv, prof. UPJPII (WHiDK)
dr Jacek Górski
dr Tomasz Graff (WHiDK)W czasie sesji poprawkowej 2017 - Środy 12:00-12:45 w Dziekanacie, ul. Kanonicza 9
mgr Aleksandra Jastrzębska-Wiktor
dr Józef Cezary Kałużny (WHiDK)Dyżur w sesji wtorek godz. 10.30-11.30; ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski Instytutu Historii p.212 Dyżur w sesji poprawkowej 2016/2017 Dziekanat WHiDK 5.09.2017 godz. 11.oo-12.30
dr hab. Wojciech Kęder, prof. UPJPII (WHiDK)Dyżury w środy 14.45 - 15.30 pokój profesorski na II piętrze. Wskazane wcześniejsze uzgodn. konsultacji
mgr Małgorzata Kołaczyk
mgr Lidia Kosiniak (MSJO)Dyżur w semestrze letnim 2014/15 -piątek godz 9.45 - 10.45
dr Paweł Krokosz (WHiDK)Uwaga!Dyżur dydaktyczny podczas wrześniowej poprawkowej sesji egzaminacyjnej w II sem. roku akad. 2016/2017: 13 września 2017 r. - środa 16.00-17.00, ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski 212 (II piętro)
mgr Marta Krzanowska (MSJO)
mgr Rafał Kucharzyk
mgr Magdalena Łubiarz (MSJO)

Dyżur w trakcie II semestru r. ak. 2014/15:

środa: 13.00-13.45

ks. prof. dr hab. Józef Marecki (WHiDK)
mgr inż. Łukasz Michniak (DzBHP)
dr Karol Nabiałek (WHiDK)Terminy dyżurów w letniej sesji poprawkowej: 13.09, godz. 16.00-16.45; 18.09. godz. 10.00-10.45, ul. Franciszkańska 1, p. 212
dr Robert Piechowicz (WF)Wtorek, godzina 13.00 - 13.45, Sala 112
kilku prowadzących
dr hab. Lucyna Rotter (WHiDK)Dyżur
bp dr hab. Grzegorz Ryś (WHiDK)
dr Marcin Rzepka (WHiDK)Wtorek: 9.45-11.15, ul. Kanonicza 9, dziekanat WHiDK
dr hab. Jakub Sadowski (WHiDK)
o. dr Maciej Sadowski CSsR (WHiDK)Dyżur - piątek ul. Franciszkańska 1, pokój prof., 11.15-12.00 Dyżury w czasie sesji poprawkowej: 15.09 9.00-9.45 - klasztor redemptorystów, ul. Zamoyskiego 56, Kraków-Podgórze
prof. dr hab. Maciej Salamon (WHiDK)Czwartek: 13.00-14.00, pracownia Europy Wschodniej
ks. prof. dr hab. Jan Szczepaniak (WHiDK)16 września i 23 września b.r. od godz. 11.00 do 12.45 w pracowni, przy ul. Franciszkańskiej
prof. dr hab. Wasilij SzczukinPiątek, od godz. 13.00 do godz. 14.00. ul. Franciszkańska 4, pok. 240c (Pracownia Badań nad Historią i Kulturą Przestrzeni Totalitarnej i Posttotalitarnej)
ks. dr Rafał Szczurowski (WHiDK)Wtorek: 9.45-10.30, ul. Franciszkańska 1, pokój profesorski
mgr Magdalena Tatara (MSJO)
ks. dr Mariusz Trąba (WHiDK)poniedziałek, godz. 14.45-15.30, s. 222c
ks. dr Krzysztof Tyburowski (WHiDK)Semestr zimowy 2015/16: piątki: 16.30-17.15. pokój profesorski WHiDK (ul. Franciszkańska 1)
ks. prof. dr hab. Jacek Urban (WHiDK)Czwartek, godz. 11:30-13:00, Wawel 2 (Muzeum Katedralne, II piętro)
ks. prof. dr hab. Józef Wołczański (WHiDK)czwartek: 12.15-13.15, pokój profesorski, ul. Franciszkańska 1
dr hab. Marian Wołkowski-Wolski (WHiDK)
dr Maciej Zakrzewski (WHiDK)wtorek: 9.30 - 10.15 Franciszkańska 1, pokój profesorski
prof. dr hab. Krzysztof Zamorski
mgr Michał Znamirowski (MSWF)