Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Patronaty naukowe

Wirtualny spacer

Uczelnia w mediach

Aktualności UPJPII

Kierunek

Turystyka religijna (2017/18)

Kierunek prowadzony przez Wydział Teologiczny
Dane teleadresowe

Sekretariat Wydziału Teologicznego

ul. Kanonicza 9, pok. 305
31-002, Kraków
Telefon:
12 421 89 45
Faks:
12 421 89 45
Email:
wt@upjp2.edu.pl
Godziny przyjęć stron:
poniedziałek 10.00-14.30
środa 10.00-13.00
czwartek 10.00-15.00
piątek 10.00-13.00
Plan studiów wraz z opisami zajęć
Efekty kształcenia
Programy studiów dla naboru
Plany zajęć
Plany zajęć są dostępne na stronie Wirtualnego Dziekanatu (wd.upjp2.edu.pl), są one publikowane na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru.
Informacje dla kandydatów (2017/18)

Wymagane dokumenty

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
1) dokonać rejestracji, składając wniosek w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza komputerowego na stronie internetowej: https://irk.upjp2.edu.pl, wprowadzając wymagane dane i dokonując odpowiedniego wyboru, zgodnie z zasadami określonymi na tej stronie internetowej,
2) przesłać drogą elektroniczną skan aktualnej fotografii kandydata, zgodnej z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
3) wnieść opłatę za postępowanie rekrutacyjne na studia.

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia jest zobowiązany do zgłoszenia gotowości do podjęcia studiów poprzez złożenie następujących dokumentów w sekretariacie właściwego dziekanatu lub instytutu Uniwersytetu:
1) formularz rekrutacyjny pobrany z konta kandydata w Internetowej Rejestracji Kandydatów (www.irk.upjp2.edu.pl),
2) kopię świadectwa dojrzałości uzyskanego w trybie tzw. "nowej matury" lub w trybie tzw. "starej matury", lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (oryginał do wglądu),
3) kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w przypadku kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia będących cudzoziemcami,
4) 2 aktualne fotografie kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
5) kopia dowodu opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia,
6) list polecający od duszpasterza (swego proboszcza lub katechety),
7) zgoda przełożonych – w przypadku osób zakonnych i duchownych,

8) w przypadku cudzoziemców dodatkowo dokumenty określone w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1501).

Kryteria kwalifikacji

Kandydat jest przyjmowany na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.

Kandydaci zdający egzamin maturalny, tzw. „nową maturę” (wynik wyrażony w postaci punktów) są przyjmowani na podstawie wyników z egzaminu maturalnego obliczanego według poniższego wzoru:

Wnm = JP + JO + PT + PP

gdzie:

JP: język polski pisemny, podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
JO: język obcy nowożytny pisemny podstawowy (wynik mnożony x 0,1)
PT: jeden przedmiot spośród (wynik mnożony x 0,1 – poziom podstawowy lub 0,15 – poziom rozszerzony):
• biologia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• chemia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• filozofia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• fizyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• geografia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia muzyki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• historia sztuki (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• informatyka (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)‎
• język angielski (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język francuski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język hiszpański (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język niemiecki (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język rosyjski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język włoski (na poziomie rozszerzonym ALBO na poziomie dwujęzycznym)‎
• język łaciński i kultura antyczna (na poziomie rozszerzonym)‎
• język białoruski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język litewski jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język niemiecki jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język ukraiński jako język mniejszości narodowej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język łemkowski jako język mniejszości etnicznej (na poziomie rozszerzonym)‎
• język kaszubski jako język regionalny (na poziomie rozszerzonym)‎
• język polski (na poziomie rozszerzonym)‎
• matematyka (na poziomie podstawowym lub rozszerzonym)‎
• wiedza o społeczeństwie (na poziomie rozszerzonym lub podstawowym)
Przy ustalaniu wyników wybrany zostaje korzystniejszy wynik uzyskany przez kandydata na egzaminie maturalnym.

PP: Liczba punktów otrzymanych za zdawane na maturze przedmioty profilowe spośród:biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język nowożytni rozszerzony, język polski rozszerzony, język mniejszości narodowej, język regionalny, język łaciński i kultura antyczna, matematyka rozszerzona, wiedza o społeczeństwie.
(za każdy przedmiot profilowy po 1 punkcie, maksymalnie 3 punkty).

Kandydaci zdający egzamin dojrzałości, tzw. „starą maturę” (wynik wyrażony w postaci oceny), są przyjmowani na kierunek na podstawie wyniku obliczanego według wzoru:

Wsm=0,1*JP+0,1*PD+0,18*O

gdzie:

JP: Wynik z przedmiotu obowiązkowego – język polski pisemny.
PD: Wynik z drugiego przedmiotu obowiązkowego pisemnego.
O: Ocena z klasyfikacji końcowej z wybranego przedmiotu wskazanego w postępowaniu kwalifikacyjnym spośród: biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język mniejszości narodowej, język regionalny, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, wiedza o społeczeństwie

Oceny uzyskane na świadectwie maturalnym oraz oceny z klasyfikacji końcowej, przed obliczeniem Wsm przelicza się na punkty rekrutacyjne:

Skala od 1 do 6:
ocena 2 – 30%
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 70%
ocena 5 – 90%
ocena 6 – 100%

Skala od 2 do 5:
ocena 3 – 50%
ocena 4 – 75%
ocena 5 – 100%

Terminy

I nabór:
• rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 4 maja 2017 r. do 17 lipca 2017 r., do godz.10.00
• ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy rankingowej): 21 lipca 2017 r. godz. 15.00
• składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 24 lipca 2017 r. do 27 lipca 2017r.
• ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 28 lipca 2017 r. godz. 15.00
II nabór:
• rejestracja kandydatów na studia (w formie elektronicznej): od 7 sierpnia 2017 r. do 22 września 2017 r., do godz. 10.00
• ogłoszenia wyników w przedmiocie przyjęcia kandydatów na studia (listy rankingowej): 26 września 2017 r. godz. 15.00
• składanie wymaganych dokumentów przez kandydatów przyjętych na studia (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): od 27 września 2017 r. do 28 września 2017 r.
• ogłoszenie listy osób przyjętych na studia, które zgłosiły gotowość do podjęcia studiów (wpis na listę studentów): 29 września 2017 r. godz. 15.00

Charakterystyka

Turystyka religijna - łączy w sobie elementy pielgrzymkowe z turystycznymi, kulturoznawczymi i krajoznawczymi. Studia pozwalają zdobyć wiedzę specjalistyczną z wybranych zagadnień teologicznych, niezbędną do obsługi turystyki o charakterze religijnym i pielgrzymkowym, ponadto oferują wiedzę z zakresu podstaw i organizacji turystyki, szlaków pielgrzymkowych, na temat chrześcijańskich religii i kultur, geografii, architektury i sztuki, kompleksową wiedzę i praktykę z zakresu współczesnych form uprawiania turystyki drogą lądową, morską i powietrzną, aspekty prawne w turystyce, wiedzę i praktykę z hotelarstwa, systemów rezerwacyjnych . Praktyka i wiedza nabyta w czasie studiów pozwalają na pracę w biurach podróży, szczególnie tych, zajmujących się szeroko pojętą turystyką religijną a także pielgrzymkową, pracę w charakterze pilotów grup turystycznych i pielgrzymkowych, przewodników oprowadzających po obiektach chrześcijańskiej kultury, jako organizator duszpasterstwa w sanktuariach i domach pielgrzyma, przygotowują profesjonalnie do pracy ewangelizacyjnej w świecie turystyki. Studia licencjackie o profilu praktycznym trwają trzy lata. Absolwent zdobywa tytuł zawodowy licencjata turystyki religijnej oraz uniwersytecki certyfikat kościelny uprawniający do obsługi turystyki religijnej oraz pielgrzymkowej. Istnieje możliwość zdobycia uprawnień do pilotażu wycieczek. Absolwenci będą mogli kontynuować naukę na dwuletnich uzupełniających studiach magisterskich skoncentrowanych na przygotowaniu do obsługi turystyki ogólnoświatowej.

Limit miejsc

40
Pracownicy dydaktyczni kierunku/specjalności (alfabetycznie)
Lista wszystkich prowadzących:
Osoba Dyżur dydaktyczny
mgr Maria Banach (MSJO)

Kierownik MSJO UPJPII

Dyżury w semestrze zimowym r. ak. 2017/18:

wtorek: 10.00- 12.00, pok. 014C/B

czwartek: 9.00- 11.00, pok. 014C/B

piątek: 9.00-11.00, pok.014C/B

dr Joanna Barcik (WF)po indywidualnym umówieniu się mailowym na adres: joanna.barcik@gmail.com lub joanna.barcik@upjp2.edu.pl
ks. dr hab. Roman Bogacz, prof. UPJPII (WT)poniedziałek 11.30 - 13.00, ul. Kanonicza 9, dziekanat WT
o. dr Marek Piotr Chojnacki OCist (WT)środa: 10.45-11.30, w ITFED
ks. dr Marcin Cholewa (WNS)czwartek, godz. 13.00-13.45 ul. Bernardyńska 3, p. 62
dr Łukasz Czekaj (MSWF)
dr Piotr Drąg
dr Piotr Feczko
ks. prof. dr hab. Stanisław Hałas SCJ (WT)środa, godz. 14.30-15.15, s. 117 (INB), ul. Bernardyńska 3
ks. dr Miłosz Hołda (WF)
ks. prof. dr hab. Łukasz Kamykowski (WT)środa: 09:45-10.30, ul. Franciszkańska 1 ITFED (pokój 044)
o. dr hab. Dariusz Kasprzak OFMCap, prof. UPJPII (WT)wtorek, godz. 12.30-14.00, ul. Loretańska 11 (po wcześniejszym uzgodnieniu drogą e-mailową)
mgr Małgorzata Kołaczyk
ks. prof. dr hab. Krzysztof Kościelniak (WT)w roku akad. 2016/2017 urlop naukowy
mgr Marta Krzanowska (MSJO)
mgr Magdalena Łubiarz (MSJO)

Dyżur w trakcie II semestru r. ak. 2014/15:

środa: 13.00-13.45

ks. dr hab. Janusz Mieczkowski (WT)czwartek, 10.30-11.15, ul. Bernardyńska 3 (sekretariat IL )
dr Franciszek Mróz
s. dr hab. Tereza Obolevich, prof. UPJPII (WF)Wtorek 16-17.00 ul. Bernardyńska 3, pokój 114. Wskazane jest wcześniejsze umówienie się drogą mailową lub telefoniczną
ks. prof. dr hab. Maciej Ostrowski (WT)Środa, ul.Bernardyńska 3, pok. 120 I p. godz. 14.00-14.50
ks. dr Paweł Pielka (WT)czwartek: 16.00-16.45, ul. Franciszkańska 1, ITFED
kilku prowadzących
dr Matylda Siwek
dr Ewa Skotniczna
dr Danuta Smołuchaustalany indywidualnie ze studentami w terminie dogodnym dla prowadzącego i dla studenta
ks. dr hab. Jarosław Superson SAC (WT)czwartek 10.40 - 11.25, Instytut Liturgiczny, ul. Sławkowska 24 ( biblioteka IL ) proszę o wcześniejszy kontakt wysyłając email pod adres: j.superson@poczta.onet.pl
mgr Dorota Szczepanowicz-Balon
mgr Magdalena Tatara (MSJO)
o. dr hab. Marek Urban CSsR (WF)Czwartek: godz. 09.00-12.00, dziekanat (ul. Kanonicza 9)
dr Anna Wajda (WT)
ks. dr hab. Damian Wąsek (WT)poniedziałek: 10.45-11.30, ul. Franciszkańska 1 ITFED
mgr Justyna Zawadzka
ks. dr hab. Bogdan Zbroja (WT)piątek godz. 9:45-10:30, ul. Franciszkańska 1, sala O25
mgr Michał Znamirowski (MSWF)
ks. prof. dr hab. Wojciech Zyzak (WT)czwartek 13.00-15.00, ul. Kanonicza 25, rektorat