Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Patronaty naukowe

Wirtualny spacer

Uczelnia w mediach

Aktualności UPJPII

Kierunek

Podyplomowe Studia z Archiwistyki i Bibliotekoznawstwa (2017/18)

prowadzony przez Wydział Historii i Dziedzictwa Kulturowego
Ogólna charakterystyka
Studia trwają cztery semestry (460 godz.), przeznaczone są dla nauczycieli, historyków oraz osób posiadających wykształcenie humanistyczne. O przyjęcie mogą starać się także absolwenci studiów licencjackich. Studia umożliwiają uzyskanie kwalifikacji zawodowych do pracy w archiwach kościelnych, państwowych i zakładowych. Zdobyta w trakcje studiów wiedza umożliwia podjęcie pracy także w kancelariach oraz wszystkich typach bibliotek. Największy nacisk położono na archiwistykę kościelna, ze względu na wzrastające w tej mierze potrzeby kadrowe. W czasie zajęć słuchacze zapoznają się z zagadnieniami z zakresu archiwistyki oraz metodyki pracy w archiwach różnorakich typów. Spory nacisk położono na zajęcia z zakresu prawa dotyczącego archiwów oraz z zakresu ustroju i administracji państwowej, Kościelnej i zakonnej na ziemiach polskich. Zajęcia ściśle specjalistyczne poszerzone zostały o przedmioty uzupełniające miedzy innymi paleografię, neografię, edytorstwo, muzealnictwo, podstawy konserwacji i zabezpieczania zbiorów. Osobny blok tematyczny stanowią zagadnienia związane z bibliotekoznawstwem, miedzy innymi zarys historii książki, dzieje bibliotek i ich zasób, czytelnictwo oraz metody pracy z czytelnikiem.
Dane teleadresowe

Sekretariat

ul. Franciszkańska 1, pok. 202
31-004, Kraków
Telefon:
12 422 57 85 wew. 729; 607 035 687
Email:
psab@upjp2.edu.pl
Plan studiów wraz z opisami zajęć
Efekty kształcenia
Programy studiów dla naboru
    Plany zajęć
    Plany zajęć są dostępne na stronie Wirtualnego Dziekanatu (wd.upjp2.edu.pl), są one publikowane na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru.
    Informacje dla kandydatów (2017/18)

    Wymagane dokumenty

    - formularz rekrutacyjny pobrany z systemu IRK
    - odpis dyplomu magisterskiego lub licencjackiego,
    - podanie do kierownika studiów,
    - życiorys
    - 2 fotografie zgodna z wytycznymi obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
    -dowód wniesienia opłaty wpisowej,
    -dowód wpłaty czesnego za pierwszy semestr studiów (po przyjęciu na studia),oświadczenie o gotowości do opłacenia pełnych kosztów swej nauki lub zobowiązanie pracodawcy, jak również innej instytucji do opłacenia pełnych kosztów nauki.

    Miejsce składania dokumentów: Sekretariat Podyplomowych Studiów Semiologicznych Kraków 31-004, ul. Franciszkańska 1, pok. 202 , w godzinach otwarcia sekretariatu.

    Kryteria kwalifikacji

    Aby przystąpić do rekrutacji należy zarejestrować się systemie IRK.
    O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

    Terminy

    TERMIN REKRUTACJI:
    Możliwość rejestracji oraz składnia dokumentów przez cały rok;
    Kandydaci, którzy dokonają rejestracji: od 21 marca 2017 r. do 30 września 2017 r., rozpoczynają zajęcia w październiku. Kandydaci, którzy dokonają rejestracji: od 10 października 2017 r. do 28 lutego 2018 r., rozpoczynają zajęcia w marcu.
    Warunkiem rozpoczęcia zajęć jest odpowiednia liczba zgłoszeń

    Charakterystyka

    Studia trwają cztery semestry, przeznaczone są głównie dla osób posiadających wykształcenie humanistyczne. O przyjęcie mogą starać się także absolwenci studiów licencjackich. Studia umożliwiają uzyskanie kwalifikacji zawodowych do pracy w archiwach kościelnych, państwowych i zakładowych. Zdobyta w trakcje studiów wiedza umożliwia podjęcie pracy także w kancelariach oraz wszystkich typach bibliotek. Duży nacisk położono na archiwistykę kościelną, ze względu na wzrastające w tej mierze potrzeby kadrowe. W czasie zajęć słuchacze zapoznają się z zagadnieniami z zakresu archiwistyki oraz metodyki pracy w archiwach różnorakich typów. Spory nacisk położono na zajęcia z zakresu prawa dotyczącego archiwów oraz z zakresu ustroju i administracji państwowej, kościelnej i zakonnej na ziemiach polskich. Zajęcia ściśle specjalistyczne poszerzone zostały o przedmioty uzupełniające miedzy innymi paleografię, neografię, edytorstwo, muzealnictwo, podstawy konserwacji i zabezpieczania zbiorów. Osobny blok tematyczny stanowią zagadnienia związane z bibliotekoznawstwem, miedzy innymi zarys historii książki, dzieje bibliotek i ich zasób, czytelnictwo oraz metody pracy z czytelnikiem.

    Limit miejsc

    dolny - 15 osób górny - 25 osób

    Limit miejsc

    Zajęcia odbywają się wyłącznie w soboty w godzinach 9.00-17.00 (z przerwą obiadową).

    WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW:
    Obecność i aktywność na zajęciach (dopuszczalna jest 10% absencja w ciągu dwusemestralnego cyklu trwania studiów), pozytywny wynik egzaminów i zaliczeń objętych planem studiów.
    Pracownicy dydaktyczni kierunku/specjalności (alfabetycznie)
    Lista wszystkich prowadzących:
    Osoba Dyżur dydaktyczny
    ks. dr hab. Jan Bednarczyk
    mgr Piotr Bunar
    dr Grzegorz Chajko (WHiDK)piątek, godz. 10.45-11.15, dziekanat WHiDK, ul. Kanonicza 9
    mgr Adrian CieślikDyżury w letniej sesji egzaminacyjnej 2017/2018: 22 czerwca 2018 r. 11.30 - 12.30 25 czerwca 2018 r. 15.30 - 17.00 29 czerwca 2018 r. 10.00 - 11.30 Wszystkie dyżury odbywają się w sali 202, ul. Franciszkańska 1.
    dr Anna Czocher
    mgr inż. Dorota Górska (BG)
    dr Monika Jaglarz
    mgr lic. Jadwiga Kupczewska
    mgr Bożena Lesiak-Przybył
    ks. prof. dr hab. Józef Marecki (WHiDK)DYŻUR W CZASIE SESJI czwartek 5 lipca godz 8.30 sala 202
    mgr Magdalena Marosz
    prof. dr hab. Zdzisław Pietrzyk
    mgr Marcin Rdzak
    mgr Danuta Rebech (BG)
    dr hab. Lucyna Rotter (WHiDK)Dyżur piątek 12.00 - 13.00 ul. Franciszkańska, GABINET ZA SALĄ 202
    dr Przemysław Stanko (WHiDK)Dyżur w sesji zimowej 2014/2015: środa 14.45-16.15 sala 202 (ul. Franciszkańska 1)
    dr Wacław Szetelnicki
    ks. dr Wacław Umiński CM (WHiDK)Dyżur pracowniczy Czwartki godz.15.00 - 16.30 Biblioteka Zgromadzenia Księży Misjonarzy ul. Stradomska 4
    dr Michał Wenklar