Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

Patronaty naukowe

Wirtualny spacer

Uczelnia w mediach

Aktualności UPJPII

Kierunek

Podyplomowe Studia z Monodii Liturgicznej (2017/18)

prowadzony przez Międzyuczelniany Instytut Muzyki Kościelnej
Dane teleadresowe
ul. Prosta 35 A
30-814, Kraków
Telefon:
12 658 23 30
Faks:
12 658 23 30
Email:
sekretariat.monodia@upjp2.edu.pl
Godziny przyjęć stron:
sekretariat studiów - mgr Maria Klich
środa: 9.30-12.30
Plan studiów wraz z opisami zajęć
Efekty kształcenia
    Programy studiów dla naboru
      Plany zajęć
      Plany zajęć są dostępne na stronie Wirtualnego Dziekanatu (wd.upjp2.edu.pl), są one publikowane na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru.
      Informacje dla kandydatów (2017/18)

      Wymagane dokumenty

      Kandydat na studia podyplomowe składa w sekretariacie studiów następujące dokumenty:

      - własnoręcznie podpisany formularz rekrutacyjny, wygenerowany i wydrukowany z konta kandydata w IRK,
      - kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz przedłożyć do wglądu jego oryginał,
      - podpisany życiorys kandydata,
      - kserokopię dowodu osobistego w podwójnym powiększeniu,
      - 2 fotografie 37x52 mm (bez nakrycia głowy, na jasnym tle zgodnie z przepisami dotyczącymi zdjęć do dowodów osobistych – zrobione na wprost),
      - czytelną kopię dowodu opłaty za postępowanie rekrutacyjne,
      - w przypadku osób zakonnych – zgodę przełożonych, w przypadku osób duchownych – zgodę własnego ordynariusza;

      Kryteria kwalifikacji

      Na studia podyplomowe może być przyjęta osoba posiadająca co najmniej kwalifikacje pierwszego stopnia, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów.
      Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia podyplomowe na zasadach określonych we właściwych przepisach.

      Rekrutacja składa się z następujących etapów:

      1. Kandydat rejestruje się na stronie www.irk.upjp2.edu.pl i postępując zgodnie z wytycznymi uzupełnia wymagane informacje.
      2. Egzamin wstępny (ustny) sprawdzający predyspozycje wokalne i kształcenie słuchu:
      Egzamin ustny:
      Sprawdzian predyspozycji wokalnych: 2 utwory o zróżnicowanym charakterze (pieśń kościelna, śpiewy chorałowe, arie kościelne i świeckie, pieśni solowe, ćwiczenie wokalne).

      Wymagania punktowe:

      egzamin z predyspozycji wokalnych – min. 14 pkt. (z 25 pkt.)
      egzamin z kształcenia słuchu – min. 14 pkt. (z 25 pkt.)

      Po zakończeniu egzaminów wstępnych kierownik studiów podyplomowych sporządza listę kandydatów którzy:

      a. zdali egzamin wstępny (w kolejności uzyskanych punktów),
      b. nie zdali egzaminu wstępnego (alfabetyczną).
      c. listę kandydatów, którzy zdali egzamin wstępny, a nie zostali przyjęci na I rok studiów z braku miejsc, (w kolejności uzyskanej liczby punktów).

      Decyzję o przyjęciu na studia podyplomowe podejmuje Dziekan Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego na podstawie wyników egzaminu wstępnego.
      Decyzję w sprawie odwołań podejmuje Rektor. Decyzja jest ostateczna.
      W przypadku rezygnacji kandydata, na jego miejsce zostaje przyjęty kandydat posiadający najwyższą liczbę punktów z listy osób, które zdały egzamin wstępny, a nie zostały przyjęte z powodu braku miejsc.

      Terminy

      I tura

      Termin rejestracji elektronicznej – 6 maja – 17 czerwca 2016 r.
      Termin egzaminu wstępnego: 21 czerwca 2016 r.
      Termin ogłoszenia list: zdali egzamin wstępny – 22 czerwca 2016 r.
      Termin składania wymaganych dokumentów (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): 22 - 30 czerwca 2016 r. (istnieje możliwość przesłania dokumentów za pośrednictwem poczty po wcześniejszym ustaleniu z sekretariatem studiów podyplomowych)

      II tura
      Termin rejestracji elektronicznej – 1 sierpnia – 12 września 2016 r.
      Termin egzaminu wstępnego: 19 września 2016 r. (godz. 13:00 ul. Prosta 35A)
      Termin ogłoszenia list: zdali egzamin wstępny – 20 września 2016 r.
      Termin składania wymaganych dokumentów (zgłoszenie gotowości do podjęcia studiów): 20 - 30 września 2016 r. (istnieje możliwość przesłania dokumentów za pośrednictwem poczty po wcześniejszym ustaleniu z sekretariatem studiów podyplomowych)

      Charakterystyka

      Cele:

      a) poznawcze:
      - poznanie genezy, historii i rozwoju monodii liturgicznej: od muzyki greckiej, synagogalnej i śpiewu bizantyjskiego do śpiewu Kościoła zachodniego (chorał gregoriański, starorzymski, ambrozjański, mozarabski, akwitański, św. Hildegarda z Bingen, chorał zakonny i diecezjalny);
      - poznanie kultury i sztuki średniowiecza;
      - poznanie modalności gregoriańskiej i jej znaczenie;
      - poznanie psalmodii;
      - poznanie historii i struktury liturgii;
      - poznanie elementów podstawowych paleografii muzycznej i łacińskiej;
      - poznanie najważniejszych szkół interpretacyjnych chorału gregoriańskiego;
      - poznanie genezy, historii i tradycji polskiej pieśni kościelnej i ludowej;
      - poznanie genezy, historii i rozwoju dramatu liturgicznego;
      - poznanie chorału protestanckiego;
      - poznanie teologicznej refleksji nad muzyką kościelną.

      b) praktyczne:
      - nauka śpiewania chorału gregoriańskiego i śpiewów należących do innych rodzin chorałowych;
      - nauka prowadzenia scholi gregoriańskiej;
      - przygotowanie liturgii eucharystycznej, liturgii godzin i dramatu liturgicznego;
      - podstawy odczytywania śpiewów ze źródeł historycznych;
      - wizyty w archiwach, gdzie znajdują się cenne zabytki rękopiśmienne na terenie Polski i poza Polską.

      c) społeczne:
      - stworzenie forum dyskusyjnego wokół problematyki chorałowej;
      - kontakt i praca z wybitnymi znawcami i praktykami monodii liturgicznej;
      - podjęcie naukowej refleksji nad polską pieśnią kościelną i podkreślenie jej miejsca w odnowionej liturgii Kościoła;
      - podjęcie refleksji nad polska pieśnią ludową.

      Adresaci:
      - wszyscy muzycy (instrumentaliści, wokaliści, teoretycy);
      - księża, siostry zakonne, bracia zakonni;
      - prowadzący zespoły w parafiach, animatorzy życia muzycznego, prowadzący schole gregoriańskie ;
      - organiści;
      - absolwenci wyższych uczelni, pragnący rozszerzyć wiadomości w dziedzinie monodii liturgicznej;
      - wszyscy zainteresowani chorałem gregoriańskim oraz historią, rozwojem i duchowością zachodniej monodii liturgicznej;
      - osoby pragnące podnieść kwalifikacje w zakresie monodii liturgicznej.

      Warunek uzyskania świadectwa ukończenia studiów: zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz egzamin dyplomowy polegający na przygotowaniu przez studenta śpiewów do liturgii eucharystycznej/ liturgii godzin/ dramatu liturgicznego /misterium.

      Limit miejsc

      Minimalna liczba uczestników: 15 osób, Maksymalna liczba uczestników: 30 osób

      Limit miejsc

      Warunek uzyskania świadectwa ukończenia studiów: zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz egzamin dyplomowy polegający na przygotowaniu przez studenta śpiewów do liturgii eucharystycznej/ liturgii godzin/ dramatu liturgicznego /misterium.

      Plan studiów - kliknij

      Czas trwania i godziny zajęć:

      Piątek: 15.00-20.00 (6 godzin lekcyjnych)

      Sobota: 9.00-16.15 (8 godzin lekcyjnych)

      Przewidywana data rozpoczęcia studiów: 21.10.2016 - Planowany harmonogram

      Terminy zjazdów na I roku:

      I semestr:

      1. 21.-22.10.2016

      2. 25.-26.11.2016

      3. 16.-17.12.2016

      4. 20.-21.01.2017

      5. 17.-18.02.2017

      II semestr:

      1. 24.-25.03.2017

      2. 21.-22.04.2017

      3. 19.-20.05.2017

      4. 9.-10.06.2017

      WYKŁADOWCY Studiów Podyplomowych Monodii Liturgicznej
      (według porządku alfabetycznego)
      Marcin Abijski, ks. Mariusz Białkowski, O. Pierre Le Bourgeois OSB, ks. Jacek Bramorski, Agnieszka Budzińska-Bennett, Jolanta Byczkowska-Sztaba, Giordano Monzio Compagnoni, Krzysztof Cyran, Wiesław Delimat, Ewa Domagała, o. Marcin Drąg OFM, ks. Lucjan Dyka, s. Susi Ferfoglia, Bogusława Frontczak, ks. Wojciech Grygiel FSSP, ks. Wiesław Hudek, ks. Wojciech Kałamarz, Tadeusz Kornaś, Jakub Kubieniec, o. Dawid Kusz OP, o. Błażej Matusiak OP, Giorgio Merli, ks. Stanisław Mieszczak SCJ, Johann Wolfgang Niklaus, Juan Carlo Asensio Palacio, ks. Piotr Przybysz, Anita Pyrek, Luca Ricossa, o. Bernard Sawicki OSB, s. Adelajda Sielepin, Michał Sławecki, Adam Strug, ks. Jarosław Superson SAC, Dawid Ślusarczyk,ks. Szymon Tracz, ks. Alberto Turco, ks. Robert Tyrała.
      Pracownicy dydaktyczni kierunku/specjalności (alfabetycznie)
      Lista wszystkich prowadzących:
      Osoba Dyżur dydaktyczny
      dr Marcin Abijski
      prof. Juan Carlos Asensio Palacio
      ks. dr Mariusz Białkowski
      ks. prof. dr hab. Jacek Bramorski
      dr Agnieszka Budzińska-Bennett
      dr Jolanta Byczkowska-Sztaba
      prof. Giordano Monzio Compagnoni
      dr Krzysztof Cyran
      prof. dr hab. Wiesław Delimat (WHiDK)Poniedziałek: 11.00-12.00, ul. Prosta 35 A, Budynek MIMK, pokój nr 2
      mgr Ewa Domagała
      o. mgr Marcin Drąg OFMConv
      ks. dr Lucjan Dyka
      s. dr hab. Susi Ferfoglia (WHiDK)Środa: 9.30-11.00, ul. Prosta 35 A, sala 32
      mgr Bogusława Frontczak (MSJO)

      Semestr letni 2016/2017:

      środa

      15:00-15:45

      ks. dr hab. Wojciech Grygiel FSSP (WF)Czwartek 14-15 pok. 112, ul. Bernardyńska 1
      ks. dr Wiesław Hudek
      ks. dr Wojciech Kałamarz CM
      dr hab. Tadeusz Kornaś
      dr hab. Jakub Kubieniec
      o. Pierre Le Bourgeois OSB
      o. dr Błażej Matusiak OP
      prof. Giorgio Merli
      ks. dr Stanisław Mieszczak SCJ (WHiDK)Poniedziałek: 12.00-13.00, ul. Prosta 35A
      mgr Johann Wolfgang Niklaus
      ks. mgr lic. Piotr Przybysz
      mgr Anita Pyrek
      prof. Luca Ricossa
      o. dr Bernard Sawicki OSB
      s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII (WT)środa 15.00-16.00, Instytut Liturgiczny (biblioteka IL), ul. Sławkowska 24/3,
      dr hab. Michał Sławecki
      mgr Adam Strug
      ks. dr hab. Jarosław Superson SAC (WT)czwartek 10.40 - 11.25, Instytut Liturgiczny, ul. Sławkowska 24 ( biblioteka IL ) proszę o wcześniejszy kontakt wysyłając email pod adres: j.superson@poczta.onet.pl
      dr Dawid Ślusarczyk
      ks. dr Szymon Tracz (WHiDK)Dyżur w środę o godz. 7.15-8.00 ul. Sławkowska 32
      ks. prof. Alberto Turco
      ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII (WHiDK)czwartek 10.00-11.30, dziekanat WHiDK