Tłumacznie pochodzi z translate.google.com.
Oficjalna wersja angielska portalu w przygotowaniu.

GTranslate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zmiana rozmiaru tekstu

-A A +A
ACCESS UPJP2

"Co dalej z lekcją religii w szkole?" – międzynarodowe sympozjum 15 X 2019

                     

Co dalej z lekcją religii w szkole?

The Future of Catholic Religious Education

40th Anniversary of "Catechesi Tradendae"

International Symposium in Krakow,

October 15, 2019

3 Bernardynska St., 2nd floor, Lectorium

11.10
Troska Ojca Świętego Jana Pawła II o katechezę
Pope John Paul II's Preoccupation with Catechesis

Rev. Prof. Dr. Tadeusz Panuś

Pontifical University of John Paul II in Cracow

11.40

Przemiany w postawach rodziców dzieci przygotowywanych do Pierwszej  Spowiedzi i Komunii  Świętej w Kolegiacie Św. Anny w Krakowie
Changes in parents’ attitudes towards children preparation for the first Confession and Holy
Communion at the University Collegiate Church of St. Anne in Krakow

Rev. Mateusz Wójcik, MA

Pontifical University of John Paul II in Cracow

12.10

Being Catholic in the Netherlands in 2019

Prof. Dr. Monique C.H. van Dijk-Groeneboer

Tilburg School of Catholic Theology

 

12.40

“The Preposition Matters” – Catholic Education and its future relationship to the Irish State

Rev. Dr. John-Paul Sheridan

Pontifical University, St. Patrick College

Maynooth, Ireland

 

13.10

Where there is real life in Christ, there is openness to the other
Tam gdzie jest prawdziwe życie w Chrystusie, jest otwarcie na drugiego

Dr. Renata Chrzanowska

Pontifical University of John Paul II in Cracow

 

13.40

Katechéza v Gréckokatolíckej cirkvi na Slovensku po r. 1989
Catechesis in the Greek Catholic Church in Slovakia after 1989

doc. ThDr. Peter Tirpák, PhD.

Prešovská univerzita v Prešove
Gréckokatolícka teologická fakulta

 

14.10

When I see and create, I understand. Multisensory education in religion classes

Rev. Dr. Andrzej Kielian

Pontifical University of John Paul II in Cracow

 

14.40 Discussion

 

15.00 Closing remarks