Deklaracja dostępności

 

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej upjp2.edu.pl

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony upjp2.edu.pl oraz podstron.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-10-09.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-10-09.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

W większości filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych.

Niektóre dokumenty nie są dostępne (między innymi skany zarządzeń, regulaminów). Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich są potrzebne i jak powinniśmy je dostosować.

Materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-10-12.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Koordynator ds. Dostępności w UPJPII, e-mail koordynator.dostepnosci@upjp2.edu.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 519 323 345. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Koordynatora Dostępności: koordynator.dostepnosci@upjp2.edu.pl. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich: strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ul. Franciszkańskiej, wejście bez schodów, umożliwiające wjazd osobom na wózkach. Wejście dla osób poruszających się na wózkach do sal dydaktycznych 39 a, 39 b i 40 znajduje się od  ul. Brackiej. Wejście jest zamykane na klucz udostępniany przez portiera.
  2. Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Wysokość okienka może utrudniać kontakt osobie poruszającej się na wózku.
  3. Po prawej stronie od wejścia znajduje się winda, dzięki której piętro I i II Budynku jest dostępne dla osób poruszających się na wózku.
  4. Na parterze znajdują się biura MSJO i sala 015 częściowo dostępne (jeden stopień). Osoba na wózku musi skorzystać ze składanego podjazdu znajdującego się na portierni.
  5. Na parterze po lewej stronie dziedzińca znajduje się wejście do Sali dydaktycznej 017. Wejście jest dostępne, Utrudnieniem jest niski 2 cm próg.
  6. Na dziedzińcu znajduje się wejście do tzw. Oficyny – niedostępnej architektonicznie części budynku. Do wejścia prowadzą schody, które można pokonać dzięki składanej rampie podjazdowej (po wcześniejszym poinformowaniu o takiej potrzebie). Umożliwia to dostanie się do sali dydaktycznej znajdującej się na parterze. Do sal na I, II i III piętrze prowadzą wąskie schody. Nie ma możliwości dostania się do w/w części budynku przez osoby poruszające się na wózku. Nie ma możliwości zamontowania platformy przyschodowej. Uczelnia zapewnia alternatywę dla studentów w postaci realizowania zajęć dydaktycznych w dostępnych architektonicznie salach dydaktycznych.
  7. Wejście do siłowni w której odbywają się zajęcia z wychowania fizycznego znajduje się w podziemiach budynku i jest niedostępne dla osób poruszających się na wózku oraz z trudnościami w poruszaniu, prowadzą do niego kręte i wąskie schody. Alternatywą dla studentów są zajęcia z wychowania fizycznego na hali sportowej oraz basenie,
    a także zajęcia indywidualne.
  8. Od strony ul. Brackiej znajduje się wejście do Księgarni, do której prowadzą 2 stopnie w dół, które można pokonać dzięki składanej rampie podjazdowej.
  9. W budynku w podziemiach znajduje się Kaplica Jana Pawła II. Wejście do kaplicy jest niedostępne.
  10. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na II piętrze, przy klatce schodowej.
  11. Przed budynkiem ani na dziedzińcu budynku nie ma miejsc parkingowych dla osób
    z niepełnosprawnościami.
  12. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  13. W budynku znajduje się jedna pętla indukcyjna znajdująca się w sali 232 na II piętrze oraz pętle przenośne używane w razie potrzeby.
  14. W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy uczelni. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
  15. W budynku znajdują się niewielkie progi na korytarzach.
  16. Schody posiadają tylko jedną poręcz i są śliskie. Nie posiadają oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących oraz powłok anytypoślizgowych.
  17. Niektóre drzwi składają się z dwóch skrzydeł. Otwarcie drugiego skrzydła umożliwia swobodny przejazd osobie na wózku. Osoba na wózku nie jest w stanie sama otworzyć drugiego skrzydła.
  18. Sala 231 jest niedostępna, ma za wąskie drzwi.
  19. Przy salach dydaktycznych 39 a, 39 b, 40 znajduje się niedostępna toaleta, osoba z niepełnosprawnością musi wyjechać na zewnątrz budynku wjechać wejście od ul. Franciszkańskiej i wyjechać windą na II piętro, gdzie znajduje się dostępna toaleta.
  20. Większość etykiet sal dydaktycznych jest opisana w Braillu.
  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ul. Bernardyńskiej. Do wejścia prowadzą kamienne schody, które osoba poruszająca się na wózku może przebyć jedynie z pomocą drugiej osoby i rampy podjazdowej. Alternatywą jest wejście do budynku od strony parkingu do którego prowadzi zamykana automatycznie brama. Brama otwierana jest przez portiera na wezwanie (dzwonek).
  2. Wejście do budynku od strony parkingu prowadzi bezpośrednio do windy, która prowadzi na wszystkie piętra budynku.
  3. Portiernia znajduje się na parterze na wprost wyjścia z szybu windowego.
  4. Na parkingu nie ma miejsc parkingowych oznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami
  5. Do sal dydaktycznych znajdujących się na skrzydłach budynku znajdują się kilkustopniowe schody, które można pokonać za pomocą składanych ramp podjazdowych.
  6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. W budynku znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
  8. W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
  9. Etykiety aale dydaktycznych nie mają opisów w Braillu, tabliczki nie mają tekstu powiększonego i kontrastu.
  10. Nie ma oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.
  11. Schody posiadają tylko jedną poręcz, nie ma oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących oraz powłok antypoślizgowych.
  12. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze przy portierni.
  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne (drzwi na fotokomórkę automatycznie otwierane).  
  2. Dojazd od komunikacji miejskiej do wejścia głównego jest utrudniony (kostka brukowa, jeden schód).
  3. W budynku znajduje się duża winda prowadząca na wszystkie poziomy. Przyciski pięter mają oznaczenia alfabetem Braille'a oraz informację dźwiękową gdzie znajduje się winda i gdzie jedzie.
  4. Portiernia znajduje się na przeciwko drzwi wejściowych, po lewej stronie znajduje się
  5. Na parkingu brak miejsc parkingowych oznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
  6. Aula ma wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych, ale nie ma możliwości zjazdu pod mównicę jak i wyjazdu na mównicę (schody).
  7. Na obszarze czytelni (w katalogu jak i w obszarze wolnego dostępu) znajdują się wyznaczone miejsca przy ławkach dla osób z niepełnosprawnościami (wyższe stoliki).
  8. Na parterze znajduje się wystawa, która posiada pełne oznaczenia dla osób niepełnosprawnych (informację dźwiękową, fakturowe oznaczenia nawierzchni).
  9. Schody posiadają poręcz. Nie posiadają oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących, ale posiadają powłoki anytypoślizgowe.
  10. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  11. W budynku znajdują się 3 toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  12. Pomieszczenia nie posiadają opisów w Braillu, tabliczki nie mają tekstu powiększonego i kontrastu.
  13. Brak pętli indukcyjnych.
  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ul. Kanoniczej. Przed wejściem do budynku brak schodów - możliwość wjazdu na wózku do budynku.
    Za drzwiami wejściowymi znajduje się jeden stopień (możliwość użycia rampy podjazdowej, która znajduje się u portiera). Wejście jest zamykane na klucz przez portiera.
  2. Portiernia znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Wysokość okienka może utrudniać kontakt osobie poruszającej się na wózku.
  3. Budynek nie posiada windy.
  4. Nie ma możliwości dostania się do pozostałej części budynku (za wyjątkiem części parteru) przez osoby poruszające się na wózku.
  5. Schody są niedostępne.
  6. Budynek nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  7. Brak pętli indukcyjnych.
  8. Brak oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.
  9. Alternatywą dla osób z niepełnosprawnością ruchową jest propozycja załatwiania spraw administracyjnych w dostępnych Budynkach UPJPII.
  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ul. Sławkowskiej. Przed wejściem do budynku brak schodów - możliwość wjazdu na wózku do budynku. Natomiast brak możliwości dostępu na I piętro.
  2. Brak windy.
  3. Schody są niedostępne (schody na I piętro drewniane, kręte) - brak możliwości dostania się do pozostałej części budynku (za wyjątkiem części parteru) przez osoby poruszające się na wózku.
  4. Uczelnia użytkuje lokal na I piętrze.
  5. Lokal nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  6. Brak pętli indukcyjnych.
  7. Brak oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.
  8. Alternatywą dla osób z niepełnosprawnością ruchowa jest propozycja załatwiania spraw administracyjnych w dostępnych Budynkach UPJPII oraz ustalanie zajęć dydaktycznych w salach dostępnych architektonicznie.
  1. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ul. Grodzkiej.
  2. Schody są niedostępne.
  3. Brak windy.
  4. Uczelnia użytkuje lokal na I piętrze.
  5. Lokal nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  6. Brak pętli indukcyjnych.
  7. Brak oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.
  8. Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózku.
  1. Do budynku prowadzi wejście główne od ul. Św. Marka. Przed wejściem do budynku brak schodów - możliwość wjazdu na wózku za bramę wjazdową. Następnie do budynku prowadzą drzwi wewnętrzne, przed którymi jest jeden stopień, a następnie za drzwiami znajduje się 6-ść stopni i drzwi wahadłowe. Na wprost wejścia znajdują się drzwi za którymi jest sala dydaktyczna „Kordelianum”.
  2. Budynek posiada windę do pozostałej części budynku mieszkalnego.
  3. Uczelnia użytkuje jeden lokal na parterze, do którego prowadzą schody.
  4. Lokal nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  5. Brak pętli indukcyjnych.
  6. Brak oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.
  1. Do budynku prowadzi wejście główne od ul. Kanoniczej. Przed wejściem do budynku brak schodów - możliwość wjazdu na wózku za bramę wjazdową. Po lewej stronie od wejścia znajdują się drzwi, za którymi są dwie sale dydaktyczne. W przejściach przez drzwi znajdują się progi.
  2. Brak windy.
  3. Uczelnia użytkuje jeden lokal na parterze, po lewej stronie od wejścia.
  4. Lokal nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
  5. Brak pętli indukcyjnych.
  6. Brak oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano