2011–2015

Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO).

Opis projektu
Adaptacja pomieszczeń dydaktycznych i Radia Bonus w budynku przy ul. Franciszkańskiej 1 w celu przygotowania ich do pełnienia funkcji odpowiednio: Radia Bonus, Pracowni Grafiki Komputerowej oraz Pracowni Nowych Mediów LANOME oraz na zakupie i montażu wyposażenia (w tym specjalistycznego sprzętu do poszczególnych pracowni) do tych pomieszczeń.

Czas trwania
2.01. – 31.12.2015

Wartość projektu
1 684 359,76

 

„Romska Akademia Mediów” to projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie. Projekt powstał w odpowiedzi na trudną sytuację społeczną i zawodową Romów w województwie małopolskim, podkarpackim i lubelskim.

Badania wykazały, że w Polsce wciąż dominuje negatywna opinia o społeczności romskiej i królują dotyczące ich stereotypy. Z tego powodu Romowie niejednokrotnie czują się jak obywatele drugiej kategorii, dotykają ich przejawy nietolerancji, ksenofobii i dyskryminacji, których efektem są trudności Romów ze znalezieniem pracy czy zdobyciem wykształcenia oraz ubóstwo. Sytuacja ta przypomina swoiste błędne koło. Aby je przerwać, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie wraz z Agencją Doradczo-Usługową „Arwi Partner” 1 sierpnia 2013 roku rozpoczął realizację projektu „Romska Akademia Mediów”, którego celem jest zwiększenie aktywności edukacyjnej, zawodowej i społecznej Romów, wzrost wiedzy na temat obyczajowości i tradycji tej grupy oraz zwiększenie integracji społecznej romskiej i nie romskiej z terenu trzech województw.

Wymiernym efektem projektu będzie cykl cotygodniowych programów na temat kultury Romów i ukazujących ich życie, tworzonych nie tylko przez doświadczonych dziennikarzy TVP Kraków, ale co ma wielkie znaczenie, także przez samych Romów: studentów i absolwentów szkół wyższych oraz osoby z potencjałem i talentem operatorskim. Będą one wyłonione spośród mieszkańców osad romskich. Programy będą realizowane na podstawie tematów przygotowanych przez korespondentów z uwzględnieniem wytycznych Rady Programowej. Po zakończonej emisji zostanie przygotowany filmowy materiał edukacyjno-wychowawczy dla młodzieży w wieku 13−16 lat, który trafi do bibliotek szkół gimnazjalnych w trzech docelowych województwach, który nauczyciele będą mogli wykorzystać na przykład podczas lekcji wychowawczych. Projekt przewiduje także organizację spotkań integracyjnych w stu szkołach oraz przygotowanie Romskich Wieczorów Naukowo-Artystycznych w pięciu dużych miastach, poprzedzonych mobilną wystawą artystów romskich. A wszystko po to, aby przełamać stereotypy na temat Romów, zapoznać społeczność z ich kulturą oraz zachęcić ich do większej aktywności społeczno-zawodowej.

Okres realizacji
1.08.2013 – 31.07.2014

 

fundusze_europejskie_kapital.jpg

 

Projekt pt. „Efektywność zarządzania i jakość kształcenia miarą sukcesu w UPJPII” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 4.1.1 „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”.

Okres realizacji
1.09.2012 – 31.08.2014

Cel
Celem głównym projektu jest wzrost efektywności zarządzania oraz jakości kształcenia w Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Przedmiotem Projektu jest wdrożenie modelu zarządzania jakością w Uczelni w okresie 1 września 2012 r. – 31 sierpnia 2014 r. Grupą docelową, objętą wsparciem w ramach Projektu jest kadra akademicka Uczelni.

 

fundusze_europejskie_kapital.jpg

 

Projekt „Modernizacja, z uwzględnieniem potrzeb studentów z niepełnosprawnością, budynku Franciszkańska 1”, otrzymał na mocy umowy do dofinansowanie z dnia 27.08.2013 kwotę 1 061 947,64 zł dofinansowania ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007–2013 w Ramach Działania 1.1.A. Rozwój infrastruktury dydaktycznej szkolnictwa wyższego.

Okres realizacji
30.08.2012 – 31.05.2014

Wartość projektu
1 492 780,24 PLN

Projekt polegał na modernizacji pomieszczeń dydaktycznych w budynku przy ul. Franciszkańskiej 1, w celu przygotowania ich do pełnienia funkcji odpowiednio: Studia telewizyjnego, Laboratorium językowego, Laboratorium e-learningu, oraz na zakupie i montażu wyposażenia do tych pomieszczeń, a także zakupie i montażu wyposażenia do pomieszczeń dydaktycznych (111, 113, 120, 124 i 211b) oraz doposażeniu Biblioteki.

Dla planowanych prac konieczne było przyjęcie rozwiązań pozwalających pozostawienie w stanie nienaruszonym zabytkowej substancji obiektu, z jednoczesnym nadaniem mu nowoczesnego rytu.

W ramach przedmiotowej inwestycji wykonano prace wewnątrz pomieszczeń, polegające na pracach w poszczególnym zakresie:

  • wymianie i renowacji podłóg,
  • czyszczeniu ścian i sufitów, montaż izolacji akustycznych,
  • wymiana drzwi,
  • wymiana grzejników,
  • montaż wentylacji mechanicznej nawiewno-wyciągowej,
  • modernizacja instalacji elektrycznej i oświetlenia,
  • modernizacja instalacji słaboprądowych,
  • okablowanie i osieciowanie pomieszczeń.

Ponadto zakupione meble i wyposażenie na potrzeby zmodernizowanych pomieszczeń tj. Sali telewizyjnej (profesjonalne wyposażenie w sprzęt dziennikarski), Laboratorium językowego i Laboratorium e-learningowego (umożliwiające m.in. aktywny udział studentów niepełnosprawnych, w tym niedowidzących w zajęciach), zakup pomocy dydaktycznych dla 6 sal dydaktycznych oraz zakup sprzętu komputerowego dla Biblioteki.

Produkty projektu to:

  1. Zmodernizowany budynek dydaktyczny – 1 szt.
  2. Powierzchnia zmodernizowanego budynku dydaktycznego – 166,68 m2.

Zmodernizowane pomieszczenia pozwolą studentom – w szczególności studentom niepełnosprawnym – na aktywny i efektywny udział w zajęciach, jak również pracownikom naukowym UPJPII. Studia w zakresie dziennikarstwa, prowadzone przez UPJPII, zyskają nowy wymiar warsztatowy, dając studentom realne rynkowe umiejętności, pozwalające na możliwie najlepsze kształtowanie warsztatu profesjonalnego i społecznie odpowiedzialnego dziennikarza. Nowe narzędzia do prowadzenia zajęć językowych przełożą się na wzrost umiejętności studentów w tym zakresie. Podobnie jak poprawa warunków prowadzenia zajęć za pomocą technologii e-learningowych. 6 pomieszczeń dydaktycznych Uczelni przy ul. Franciszkańskiej zyska nowoczesne wyposażenie dydaktyczne, co pozwoli pełniej wykorzystać potencjał intelektualny studentów i wykładowców. Poprawie ulegną również warunki pracy w pomieszczeniu Biblioteki.

Rezultaty projektu
Liczba studentów korzystających z zmodernizowanej/rozbudowanej infrastruktury dydaktycznej – (obecnie) 3 180 (rok 2016) 3 270.

Cel główny/bezpośredni projektu
Unowocześnienie infrastruktury dydaktycznej i naukowej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie dla świadczenia profesjonalnych i konkurencyjnych usług w zakresie szkolnictwa wyższego.

Cele szczegółowe projektu

  1. Poprawa poziomu usług dydaktycznych poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii, w szczególności ICT.
  2. Poprawa jakości świadczonych usług na rzecz studentów i gości Uczelni, w szczególności osób niepełnosprawnych.
  3. Zintensyfikowanie współpracy Uczelni z pracodawcami, poprzez kształcenie absolwentów „szytych na miarę” oczekiwań rynku pracy.

 

fundusze_europejskie_-_regionalny.jpg

 

Geneza
Na przestrzeni minionych dekad w Unii Europejskiej znacznie wzrosła migracja, zarówno wewnętrzna jak i zagraniczna, przekształcając narody europejskie w wielokulturowe społeczeństwa. Dlatego też wyłoniła się potrzeba pomocy zagranicznym obywatelom, stającym się członkami goszczących ich społeczeństw. Również same społeczeństwa goszczące muszą zostać przeszkolone, aby wiedzieć, jak radzić sobie ze zjawiskami rasizmu, uprzedzeń i ksenofobii skierowanymi przeciwko imigrantom, które to pojawiają się na niemal każdej płaszczyźnie aktywności społecznej. Tego rodzaju pomoc i szkolenia są zapewniane przez mediatorów kulturowych.
Chociaż dostępne są rożne kursy VET i programy edukacyjne, to jednak jak dotąd nie podjęto systemowej pracy, aby zaprojektować i zaoferować trwałe usługi, które odpowiadają rzeczywistym potrzebom mediatorów kulturowych.

Cele
W ramach projektu badane są faktyczne profesjonalne potrzeby mediatorów kulturowych po to, aby zarysować profil zawodowy, na który składają się niezbędne formalne i nieformalne kompetencje, które powinni osiągnąć. Bazując na tym, projekt ten opracowuje zestaw scenariuszy edukacyjnych, które dotyczą wszystkich osób zaangażowanych w celu wzbogacenia kompetencji mediatora kulturowego, poprzez umożliwienie im brania udziału w doświadczeniach codziennego życia i zaadoptowania najlepszych praktyk.

Wyniki
Głównym wynikiem projektu jest specjalna wielojęzyczna społeczna platforma sieciowa podtrzymująca rozwój społeczności europejskich mediatorów kulturowych i ułatwiająca wymianę doświadczeń zawodowych pomiędzy jej członkami oraz innymi udziałowcami. Platforma ta łączy edukację w grupach rówieśniczych, nauczanie dorosłych i zasady pedagogiki wraz z pomocą portali społecznych w celu zagwarantowania odpowiedniego przekazu wiedzy, wiadomości z zakresu kultury, umiejętności praktycznych i doświadczenia na poziomie europejskim.

Scenariusze szkoleń udoskonalone zdobyczami technologicznymi i przystosowane do specyficznych potrzeb mediatorów kulturowych, są realizowane przy użyciu wysokiej jakości elektronicznych treści szkoleniowych, jak również narzędzi komunikacyjnych, takich jak fora, blogi, czaty i wiki, samodzielnie rozwijanych i prowadzonych przez zarejestrowanych członków społeczności. Wszystkie materiały szkoleniowe są sukcesywnie dodawane i uzupełniane na stronie internetowej projektu SONETOR.

Program Unii Europejskiej: Leonardo da Vinci (LLP)
Podprogram: Projekty wielostronne-rozwój innowacyjności, Multilateral projects-Development of Innovation (DOI)

Okres realizacji
luty 2012 – styczeń 2014

Koordynator
Hellenic Open University (Grecja)

Kontakt
Krzysztof Gurba, e-mail krzysztof.gurba@upjp2.edu.pl

Strona internetowa projektu
SONETOR project

Film reklamujący projekt
SONETOR

 

fundusze_europejskie_-_sonetor.jpg 

 

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano