Informacje dla wykładowców
- Pracownicy dydaktyczni zainteresowani korzystaniem z e-laerningu powinni odbyć szkolenie w zakresie korzystania z platformy Moodle. Podczas kursów każdemu wykładowcy zostaje przydzielony indywidualny login i hasło pozwalające na pracę na platformie. Szkolenie może być przeprowadzone dla poziomie podstawowym i zaawansowanym.
- Każdy przedmiot, do którego materiały są zamieszczane w systemie Moodle, określany jest jako kurs. Pracownicy dydaktyczni, którzy chcą założyć kursy powinni skontaktować się z Pełnomocnikiem Wydziałowym i przekazać wymagane informacje identyfikujące poszczególne kursy na poszczególnych wydziałach (nazwa, rok, grupa).
- Po otrzymaniu loginów i haseł, wykładowcy mogą umieszczać na platformie materiały dydaktyczne.
- Aby studenci mogli korzystać z materiałów szkoleniowych należy nadać im odpowiednie uprawnienia. Należy skontaktować się z Pełnomocnikiem Wydziałowym i przekazać listę studentów z adresami mailowymi. Po założeniu „konta studenckiego” na adres mailowy każdego studenta przychodzi automatycznie wygenerowany login i hasło.
- Po otrzymaniu odpowiednich plików z danymi od Pełnomocników, konta nowych użytkowników i identyfikatory kursów są wprowadzane do systemu przez Koordynatora ds. e-learningu.
- Na poszczególne kursy wykładowca zapisuje studentów sam lub podaje hasło do zapisów indywidualnych na dany kurs (w tym przypadku studenci zapisują się samodzielnie).
Na platformie e-learningowej można umieszczać:
- materiały informacyjne (np. tematy wykładów, spisy lektur, adresy polecanych stron internetowych, terminy ważnych spotkań),
- treść wykładów (może być ona wzbogacona o grafikę, animacje lub filmy),
- testy (można ustalić dozwoloną liczbę wejść i zadać automatycznie komputerowi zliczanie punktów),
- interaktywne zadania i pytania problemowe,
Udział studentów w zajęciach może być monitorowany.