Aktualności

4th International Conference Media for Man „Participation and Use of Media – Creativity, Competence, Ethics” 19 I 2022

14.01.2022 Konferencje, sesje
Data: 19.01.2022
Miejsce wydarzenia: Online
Godzina: 10:30 - 16:40
Przejdź do kalendarza pokaż na mapie

2022_etyka_mediow_1280x500ramka.png

 

19 stycznia 2022 roku odbędzie się organizowana przez Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych 4th International Conference Media for Man. W tym roku pod tytułem Participation and Use of Media – Creativity, Competence, Ethics. Cykl międzynarodowych konferencji Media for Man stanowi platformę rozważań najważniejszych zagadnień współczesnego świata mediów z perspektywy personalistycznej. Tegoroczna edycja poświęcona jest tematowi uczestnictwa i używania mediów analizowanego w kontekście kompetencji i etyki.

Podczas konferencji będzie można wysłuchać referatów m.in. badaczy z Austrii, Słowacji i Niemiec.

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w tym wydarzeniu i wzięcia udziału w dyskusjach.

 

Konferencja odbędzie się online i będzie transmitowana przez JP2TV

 

Program

10:30 Opening of the Conference and welcome of participants and guests

prof. dr hab. Robert Tyrała (Rector of the Pontifical University of John Paul II in Krakow)
prof. dr hab. Michał Drożdż (Dean of the Faculty of Social Sciences)
dr Katarzyna Drąg (Director of the Institute of Journalism, Media and Social Communication)

10:40–12:00 1st session, Chair: dr Katarzyna Drąg

prof. dr MBA Michael Roither Vice Rector for International Affairs (University of Applied Sciences Burgenland, Austria)

Media for Man – but what if they don't use them? Decline of online dialogue due to young people's increasing unwillingness to engage in discourse in social media and the spiral of silence 2.0 – analysis and solution approach.

Jana Pecnikova (Matej Bel University, Slovakia)

Intercultural competences in media – challenges and barriers.

dr hab. prof. ucz. Krzysztof Gajdka, mgr Aleksandra Mirek-Rogowska (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Key competencies in infodemic – a reflection on the fight against disinformation.

dr Aleksandra Urzędowska (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Word-forming creativity of a Polish social media user. Sociolinguistic profile.

prof. dr hab. Michał Drożdż (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Responsibility of participation and use of media as an ethical competence.

12:00–12:30

Discussion
Discussant: mgr Marta Cerkaska

12:30–13:30

Break

13:30–14:50 2nd session, Chair: dr Aleksandra Urzędowska

doc. dr Terézia Rončáková (Catholic University in Ružomberok, Slovakia)

How do liberals call conservatives? Lexical analysis of media texts.

mgr Kamila Rączy, mgr Anna Teler (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Ethical boundaries and communication potential of creativity in digital. Reflections based on the Tik-tok #holokaustchallenge and famous hand signal.

mgr Marta Cerkaska (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Podcast as a medium for scientific and specialist content creators. Study of the competences of Polish podcasters.

14:30–14:50

Discussion
Discussant: mgr Katarzyna Radwańska

14:50–15:10

Break

15:10–16:30 3rd session, Chair: dr Piotr Drąg

dr Can Zeyrek (Philipps-University of Marburg, Germany)

The new despot’s creativity in using and blocking (digital) media – media manipulation in Erdoğan’s autocracy.

dr Natalia Hass (Franciscan University of Steubenville, USA; Austrian Campus)

The use of social media as a challenge for children – a psychological perspective.

dr Katarzyna Drąg (The Pontifical University of John Paul II in Krakow, Poland)

Importance of non-verbal competences in network communication.

16:10–16:30

Discussion
Discussant: mgr Aleksandra Mirek-Rogowska

16:30–16:40

Closing of the Conference

 

Pliki do pobrania

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano