Aktualności
Innowacyjny projekt na rzecz edukacji szkolnej koordynowany przez UPJPII
23.03.2020
Komunikaty
![](/thumb/xPRsYHQEdEiUjGk8kCRw2IyNSe1QjBh4vbkEVWTYvRm14ITsNI0o3WR0dITowF2ViOgwiIyIDHR0vCx8-I00IWTEzHTs1BycRLElZWA0JOHshHxthRx84KjVSexAlCwAvHQ8KXy1pFDk9ZX5DNksEHA0OOQo4Fxt3R01zanIcIFwlSFdoMg9HFGA3BTA_GDsFZANaWkoOIjslAVYhCRwjZGpSL1c1GQ4rNgYCVzA-Rnt4NDsbIxtRVAsVfGZhQ0F4VUlzOw/game_logo.png)
Innowacyjny projekt na rzecz edukacji szkolnej koordynowany przez UPJPII
Klimat społeczny szkoły wpływa zarówno na ogólne wyniki pracy uczniów, jak i zadowolenie nauczycieli i rodziców. Sposób komunikowania się oraz umiejętność tworzenia pozytywnych relacji w przestrzeni edukacyjnej stanowią elementarny warunek sukcesu pedagogicznego.
Budowanie trwałych i bezpiecznych więzi zależy w dużej mierze od wiedzy i kompetencji osobistych i społecznych nauczycieli i wychowawców, którzy potrafią rozpoznawać i identyfikować potrzeby, oczekiwania i problemy swoich uczniów. Skuteczność bowiem oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych jest wynikiem między innymi rzetelnej i trafnej diagnozy sytuacji trudnych.
W nowej koncepcji edukacji powinny być zatem zmienione przede wszystkim stereotypowo postrzegane schematy interakcji między nauczycielami i uczniami. W tym celu należy wypracować nowe metody, techniki, środki kształcenia i wychowania.
Projekt GAME realizowany w ramach programu ERASMUS + (Strategic Partnership for school education KA201) ma na celu stworzenie interaktywnego narzędzia edukacyjnego dla nauczycieli oraz wychowawców, którzy pracują z uczniami z zaburzeniami zachowania.
Więcej informacji na temat realizacji i przebiegu projektu dostępnych na stronie internetowej:
W dniach 24-25 października br. w budynku UPJPII przy ulicy Bernardyńskiej 3 odbyło się spotkanie inaugurujące międzynarodowy projekt UsinG online gAMe to tacle Early school leaving and reducing behavioural difficulties among pupils realizowany w ramach programu ERASMUS+.
W spotkaniu poza przedstawicielami uczelni wzięli udział reprezentanci pięciu organizacji partnerskich: Uniwersytetu Patraskiego w Grecji, Stowarzyszenia Ainova w Portugalii, Stowarzyszenia Centrul de Training European w Rumunii, organizacji New Edu w Słowacji i Stowarzyszenia ARID w Polsce . Celem spotkania inaugurującego było podpisanie umów dotyczących współpracy, przeanalizowanie harmonogramu pracy oraz podział zadań pomiędzy przedstawicielami organizacji biorących udział w projekcie.
Efektem dwuletniej współpracy będzie przygotowanie interaktywnego narzędzia dydaktycznego, wspomagającego nauczycieli w pracy z uczniami przejawiającymi problemy behawioralne oraz zagrożonymi wcześniejszym zakończeniem edukacji.
Głównym realizatorem i liderem projektu jest UPJPII, a jego koordynatorem dr hab. Bożena Majerek z Wydziału Nauk Społecznych. Projekt będzie realizowany od początku października br. do końca września 2021 roku. Budżet wyniesie ponad 200 tys. EUR.
Galeria zdjęć
Pliki do pobrania