Aktualności
Innowacyjny projekt na rzecz edukacji szkolnej koordynowany przez UPJPII
23.03.2020
Komunikaty
Innowacyjny projekt na rzecz edukacji szkolnej koordynowany przez UPJPII
Klimat społeczny szkoły wpływa zarówno na ogólne wyniki pracy uczniów, jak i zadowolenie nauczycieli i rodziców. Sposób komunikowania się oraz umiejętność tworzenia pozytywnych relacji w przestrzeni edukacyjnej stanowią elementarny warunek sukcesu pedagogicznego.
Budowanie trwałych i bezpiecznych więzi zależy w dużej mierze od wiedzy i kompetencji osobistych i społecznych nauczycieli i wychowawców, którzy potrafią rozpoznawać i identyfikować potrzeby, oczekiwania i problemy swoich uczniów. Skuteczność bowiem oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych jest wynikiem między innymi rzetelnej i trafnej diagnozy sytuacji trudnych.
W nowej koncepcji edukacji powinny być zatem zmienione przede wszystkim stereotypowo postrzegane schematy interakcji między nauczycielami i uczniami. W tym celu należy wypracować nowe metody, techniki, środki kształcenia i wychowania.
Projekt GAME realizowany w ramach programu ERASMUS + (Strategic Partnership for school education KA201) ma na celu stworzenie interaktywnego narzędzia edukacyjnego dla nauczycieli oraz wychowawców, którzy pracują z uczniami z zaburzeniami zachowania.
Więcej informacji na temat realizacji i przebiegu projektu dostępnych na stronie internetowej:
W dniach 24-25 października br. w budynku UPJPII przy ulicy Bernardyńskiej 3 odbyło się spotkanie inaugurujące międzynarodowy projekt UsinG online gAMe to tacle Early school leaving and reducing behavioural difficulties among pupils realizowany w ramach programu ERASMUS+.
W spotkaniu poza przedstawicielami uczelni wzięli udział reprezentanci pięciu organizacji partnerskich: Uniwersytetu Patraskiego w Grecji, Stowarzyszenia Ainova w Portugalii, Stowarzyszenia Centrul de Training European w Rumunii, organizacji New Edu w Słowacji i Stowarzyszenia ARID w Polsce . Celem spotkania inaugurującego było podpisanie umów dotyczących współpracy, przeanalizowanie harmonogramu pracy oraz podział zadań pomiędzy przedstawicielami organizacji biorących udział w projekcie.
Efektem dwuletniej współpracy będzie przygotowanie interaktywnego narzędzia dydaktycznego, wspomagającego nauczycieli w pracy z uczniami przejawiającymi problemy behawioralne oraz zagrożonymi wcześniejszym zakończeniem edukacji.
Głównym realizatorem i liderem projektu jest UPJPII, a jego koordynatorem dr hab. Bożena Majerek z Wydziału Nauk Społecznych. Projekt będzie realizowany od początku października br. do końca września 2021 roku. Budżet wyniesie ponad 200 tys. EUR.
Galeria zdjęć
Pliki do pobrania