Aktualności

Klaudia Cymanow-Sosin z Wydziału Nauk Społecznych powołana w skład grupy ekspertów w Ministerstwie Cyfryzacji ds. ochrony małoletnich w internecie

24.05.2024 Komunikaty

 

W Ministerstwie Cyfryzacji powstała grupa ds. ochrony małoletnich w intrenecie, w skład której weszli przedstawiciele takich instytucji, jak: Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Adama Mickiewicza, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie.

Naukowcy będą pracować w porozumieniu z Rzecznikiem Praw Dziecka, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacją Panoptykon, Fundacją Save the Children International Poland, Stowarzyszeniem Twoja Sprawa i Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Zadaniem tej grupy jest wypracowanie zasad zwiększających ochronę małoletnich przed powszechnie dostępnymi treściami, które mogą okazać się szkodliwe szczególnie dla dzieci i młodzieży.

Pierwsze spotkanie odbyło się 24 kwietnia 2024 r. w Warszawie i w sposób hybrydowy poprzez kontakt ze wszystkimi ośrodkami naukowymi. Celem było rozpoczęcie prac nad rozwiązaniami, które dotyczą „jednoznacznego określenia prawnego pojęcia treści szkodliwych, opracowania założeń skutecznej i bezpiecznej metody weryfikacji wieku online, szanującej prywatność użytkownika, wypracowania zasad blokowania dostępu do stron z treściami szkodliwymi i regulacji krajowej lub wsparcia działań w zakresie ochrony małoletnich podejmowanych na poziomie unijnym, dalsza edukacja dzieci, rodziców i nauczycieli w zakresie zagrożeń w internecie”. Eksperci podzielili się wynikami własnych badań i uzgodnili zakres prac w obszarze legislacyjnym, ale i w sferze rekomendacji dla edukatorów, dzieci i młodzież oraz ich opiekunów.

Więcej
Pierwsze posiedzenie grupy roboczej ds. ochrony małoletnich w internecie

 

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano