Aktualności

„Osoba i media” – seria wydawnicza Wydawnictwa Petrus, polecana dla zainteresowanych mediami, ale nie tylko!

13.11.2020 Komunikaty
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

„Osoba i media” – seria wydawnicza Wydawnictwa Petrus

 

Czytelnicy zainteresowani mediami mają możliwość śledzenia – dostępnej od 2018 roku – serii wydawniczej Wydawnictwa Petrus „Osoba i media”, która prezentuje wyniki badań i dyskusji naukowych na temat zagadnień dotyczących mediów i komunikacji społecznej z perspektywy personalistycznego paradygmatu badań medialnych.

            Najnowszą pozycją w całej serii jest wydana w 2020 roku monografia dr Klaudii Cymanow-Sosin, z-cy dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UPJPII, zatytułowana: „Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku”. Zawiera ona bardzo aktualną tematykę związaną z oddziaływaniem perswazyjnym w komunikacji społecznej i w mediach. Autorka z oryginalnym podejściem badawczym i dużym zapleczem metodologicznym pochyla się nad zagadnieniami wykorzystania mechanizmów wywierania wpływu jako skutecznego narzędzia walki wizerunkowej, perswazji światopoglądowej, czy jak to ma miejsce w przypadku mowy nienawiści – perswazji dyskredytującej opartej na wyrafinowanej grze interesów. Książka ta polecana jest nie tylko dla studentów czy wykładowców, ale skierowana jest do nas wszystkich, którzy jesteśmy twórcami i odbiorcami komunikatów perswazyjnych w naszym codziennym życiu. Ma nam pomóc jeszcze bardziej świadomie się komunikować, a także kształtować niezbędne dla współczesnego człowieka kompetencje medialne.

Całość, składającą się obecnie z trzech książek, otwierała pozycja ks. dra hab. Michała Drożdża, prof. UPJPII, Dziekana Wydziału Nauk Społecznych UPJPII, zatytułowana, „Osoba i media w prawdzie i uczciwości”. Jest ona wynikiem podjętego przed ponad dziesięciu laty projektu badawczego. Autor w przeprowadzonych analizach stara się przedstawić czytelnikowi przez pryzmat dwóch wartości – prawdy i uczciwości, personalistyczne fundamenty uzasadniające uniwersalność i normatywności zasad etycznych obowiązujących w przestrzeni mediów. Celem, jak sam zauważa, jest z jednej strony pokazanie prawdy i uczciwości jako podstawowych kryteriów wartościowania działań człowieka w przestrzeni medialnej, a z drugiej strony ukazanie prawdy i uczciwości jako koniecznych narzędzi służących ochronie wartości i godności każdego człowieka. Kolejna książka z serii, także ks. dra hab. Michała Drożdża, prof. UPJPII, zatytułowana „Odnaleźć się w mediosferze”, została opublikowana w 2019 roku. Jej celem jest zmotywowanie czytelnika, do poszukiwania orientacji etycznej w mediosferze. Przestrzeń medialna posiada przede wszystkim wymiar kulturowo-etyczny. Jest ona obszarem świadomych i wolnych działań człowieka. Ta jego obecność w sposób konieczny implikuje etyczny charakter mediów. Autor, oddając książkę w ręce czytelników, ma nadzieję, że będzie ona swoistą mapą, która pomoże odnaleźć się w bogatym i szybko rozwijającym się świecie mediów. Wierzy także, że przyczyni się ona, do tworzenia i umacniania bezpieczeństwa etycznego człowieka w świecie współczesnych mediów.

Dzięki takim publikacjom zdecydowanie łatwiej jest się poruszać w tematyce mediów. Z pewnością cała seria „Osoba i media” nie zakończy się na tych trzech książkach, a do rąk czytelników niebawem trafią kolejne interesujące opracowania.

 

 

Galeria zdjęć

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano