Aktualności
"Uniwersytet Młodego Odkrywcy – Historia ma przyszłość”. Piąta odsłona 16 II 2019
18.02.2019
Konferencje, sesje
Wpis może zawierać nieaktualne dane.
Piąte zajęcia projektu edukacyjnego
„Uniwersytet Młodego Odkrywcy – Historia ma przyszłość”
Dnia 16 lutego 2019 r. odbyły się ostatnie – piąte - zajęcia wykładowo-warsztatowe zaplanowane w harmonogramie pierwszej części projektu edukacyjnego pt. „Uniwersytet Młodego Odkrywcy – Historia ma przyszłość” na rok akademicki 2018/19.
Tym razem uwagę uczestników skierowano na wiek XX i tragiczne wydarzenia, jakie miały w nim miejsce. Wprowadzenie w temat stanowił wykład dra Macieja Zakrzewskiego – pracownika UPJPII oraz IPNu, pt. Czym był totalitaryzm? Idee i praktyka. Zaś możliwość bliższego – bezpośredniego wręcz - dotknięcia realiów życia w Krakowie okupowanym przez III Rzeszę dała młodzieży część warsztatowa. Złożyły się na nią, odbywane – jak zwykle - w grupach, zajęcia w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa „Apteka pod Orłem” oraz moderowany interaktywny spacer edukacyjny po terenie byłego krakowskiego getta. Po powrocie do auli uniwersyteckiej uczestnicy projektu dzielili się spostrzeżeniami na temat fenomenu totalitaryzmów i mechanizmów, w oparciu o które zjawiska te działają. W dyskusji podkreślono również odwagę, jaką wykazywały osoby udzielające pomocy ludności żydowskiej w okresie okupacji.
Na zakończenie zajęć młodzież przeszła krótkie szkolenie z obsługi platformy edukacyjnej Moodle. Miała również okazję poznać autorów modułów dydaktycznych, które na tejże platformie zamieszczono i w oparciu o które odbywać się będzie dalsza część projektu. Bowiem w marcu i kwietniu uczestnicy będą się zapoznawać z materiałami e-learningowymi dotyczącymi kolejno trzech zagadnień: zastosowania wiedzy historycznej podczas tworzenia gier komputerowych, produkcji filmów kostiumowych oraz w turystyce. W oparciu o zamieszczone w modułach teksty, prezentacje i filmy młodzież wykonywać będzie różnorodne testy i ćwiczenia. Zdobyta w ten sposób wiedza - połączona z informacjami wyniesionymi z odbytych już pięciu spotkań wykładowo-warsztatowych - stanowić ma pomoc w wykonaniu finałowych zadań projektowych, na które przeznaczono trzy zajęcia stacjonarne zaplanowane na maj i czerwiec.
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją z ostatnich zajęć wykładowo-warsztatowych.
Joanna Małocha
(Z-ca kierownika projektu)