Aktualności

Dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin (UPJPII) laureatką Nagrody im. dr. Pawła Stępki 17 VI 2021

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

17 czerwca 2021 roku, w siedzibie Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, odbyła się ceremonia wręczenia nagród laureatom dziesiątej edycji konkursu o Nagrody KRRiT im. dr. Pawła Stępki.

W tegorocznej edycji konkursu Kapituła wyłoniła tylko jednego laureata, w kategorii: „najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe w dziedzinie mediów elektronicznych”.

Nagrodę otrzymała dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, kierownik kierunku komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – reklama, branding, public relations (Wydział Nauk Społecznych UPJPII za książkę pt. Lokowanie idei w reklamie. Studium analityczno-badawcze na podstawie treści w polskiej wersji serwisu Youtube, wydanej przez Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu. 

Jak informuje KRRiT - „Autorka podjęła aktualny, ciekawy, wymagający rozpoznania, a przez to ważny temat. Coraz bardziej odczuwana jest bowiem potrzeba badań nad dynamiką zmian w obszarze przekazu reklamowego. Publikacja stara się odpowiedzieć na pytanie czy i w jaki sposób reklamodawcy stosują narrację reklamową w odniesieniu do sfery wartości. Na ponad 370 stronach autorka przedstawiła wyniki swoich dociekań teoretycznych oraz rezultaty własnych badań na przykładzie spotów reklamowych z lat 2015-2019 występujących w polskiej wersji serwisu YouTube”.

„Podstawowy cel niniejszej pracy to poszukiwanie idei zawartych we współczesnych reklamach” – pisze autorka we wstępie. Wśród omówionych zagadnień znalazły się tematy: perswazyjność reklamy w komunikowaniu idei i wartości, reklama jako nośnik idei i narzędzie ideologii; nowa jakość działań reklamowych – era youtuberów i infuencerów; personalizacja reklam; kreatywność perswazyjna idei (idea zabawy, kultu siebie, stylu życia, magiczności, nowoczesności, relacji z przyrodą).

W wydarzeniu uczestniczyli Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, Przewodniczący Kapituły Nagrody KRRiT im. dr. Pawła Stępki prof. Janusz Kawecki oraz pozostali członkowie KRRiT, dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Janusz Adamowski  oraz przedstawiciele rodziny patrona nagrody.

Dr Klaudia Cymanow-Sosin podczas uroczystości wręczenia nagrody:

„Dziękuję za przybycie wszystkim zgromadzonym – Ministrom, Przewodniczącemu KRRiTV, członkom KRRiTV, członkom Kapituły nagrody im. dra Pawła Stępki, dyrektorom departamentów w KRRiTV. Podziękowania te kieruję na ręce Pana prof. Janusza Kaweckiego, wspominając, iż badania nad książką rozpoczęły się w 2015 roku, a inspirowane były jubileuszową, X Konferencją Etyki Mediów, w której Pan Profesor brał osobisty udział i jako gość honorowy i jako prelegent. Kolejne podziękowania kieruję w stronę współorganizatora tego wydarzenia, czyli Uniwersytetu Warszawskiego i dwóch jego wydziałów: Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW.

Wyrazy uznania kieruję także w stronę Rodziny śp. dra Pawła Stępki – rodziców, którzy są członkami Kapituły, żony i córki Julii, wszystkich członków rodziny, którzy upamiętniają postać mojego równolatka, „człowieka w rozwoju”, osoby, która umiejętnie łączyła pasję naukową z praktycznym doświadczeniem zawodowym w ramach departamentu w KRRiTV. Drugie wydanie tej książki, o czym poinformował prezes Wydawnictwa - Adam Marszałek, chciałabym dedykować jego pamięci.

Nie sposób nie wspomnieć w momencie otrzymywania tej nagrody Księdza Profesora Michała Drożdża, Dziekana Wydziału Nauk Społecznych i społeczność Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJII. To właśnie Ksiądz Profesor, przez wiele lat Dyrektor tego Instytutu jest spirytus movens naszego rozwoju naukowego i wspiera nas i osobiście zachęcał do napisania tej książki. Osobą, która wspiera badaczy w rozwoju naukowym jest Pani Profesor Iwona Hofman, prezes PTKS i Dyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, która także troszczy się o rozwój naszego środowiska. Podziękowania kieruję także w stronę Fundacji im. Św. Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II z ks. Andrzejem Lichodystem na czele oraz Władz Rektorskich UPJPII, którzy uwierzą w kompetencje badawcze pracowników IDMIKS i wsparli wydanie książki „Lokowanie idei w reklamie”. Jeszcze raz dziękuję Panu Prezesowi Wydawnictwa Adam Marszałek, doktorowi Adamowi Marszałkowi za miłą niespodziankę i zapowiedź II wydania tej książki. Mam nadzieję, że prowadzone przeze mnie badania obszarów komunikacji perswazyjnej w nowych mediach okażą się wsparciem dla analiz całej przestrzeni komunikacji społecznej i mediów oraz przyczynią do odwoływania się w naszych relacjach – i tych zapośredniczonych medialnie i bezpośrednich - do dobrych idei i wartości, w trosce o pozytywną realizację wspólnych celów, zamierzeń i powinności”.

Ideą Nagrody im. dr. Pawła Stępki, ustanowionej w 2011 r., jest promowanie wartościowych prac i ich autorów podejmujących w interesujący sposób tematykę mediów elektronicznych, a także wyróżnianie wydawnictw naukowych i popularnonaukowych z dziedziny elektronicznych mediów.

Ustanowienie nagrody jest wyrazem pamięci zmarłego tragicznie Pawła Stępki, wieloletniego pracownika biura KRRiT, wybitnego naukowca specjalizującego się w dziedzinie mediów.

Źródło: gov.pl, ekai

 

 

 

Pliki do pobrania
decyzja_2021_skan.pdf 40.04KB [ .pdf ]

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano