Aktualności

Zarządzenie nr 45/2020 Rektora UPJPII z dnia 3 września 2020 r. w spr. organizacji kształcenia w warunkach związanych z Covid-19

03.09.2020 Komunikaty
Wpis może zawierać nieaktualne dane.
Zarządzenie nr 45/2020 Rektora UPJPII z dnia 3 września 2020 r. w sprawie organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w semestrze zimowym w roku akad. 2020/2021.

ZARZĄDZENIE nr 45/2020
REKTORA UNIWERSYTETU PAPIESKIEGO JANA PAWŁA II W KRAKOWIE
z dnia 3 września 2020 r.

 w sprawie

organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021

 

           Działając na podstawie §23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn. zm.), w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakazanych oraz wywołanych sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.), w związku z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 911), zarządzam, co następuje:

                                                                                                                                  §1

Rok akademicki 2020/2021 rozpocznie się 1 października 2020 r.

                                                                                                                                  §2

  1. W roku akademickim 2020/2021 (semestr zimowy) zajęcia w Uniwersytecie dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i innych form kształcenia, prowadzi się̨ z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, przy wykorzystaniu infrastruktury i oprogramowania zapewniającego synchroniczną i asynchroniczną interakcję między studentami i osobami prowadzącymi zajęcia (kształcenie zdalne), z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Zajęcia o charakterze warsztatowym, laboratoryjnym, seminaria naukowe, ćwiczenia praktyczne, objazdy naukowe oraz praktyki, które ze względu na etap kształcenia, specyfikę przedmiotu lub określone dla nich efekty uczenia się, nie powinny być realizowane w trybie określonym w ust. 1, mogą być realizowane częściowo lub w ca-łości w sposób tradycyjny z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego albo w całości przeniesione na semestr letni w miejsce zajęć, które mogą być realizowane w trybie określonym w ust. 1 i które zostaną przeniesione na semestr zimowy, z zachowaniem 30 pkt ECTS w semestrze.
  3. Kierownicy kierunków oraz kierownicy dyscyplin, w porozumieniu z kierownikami jednostek międzywydziałowych (odpowiednio: Międzywydziałowego Studium Języków Obcych, Międzywydziałowego Studium Wychowania Fizycznego, Biura ds. Osób Niepełnosprawnych) odpowiedzialni są za dostosowanie odpowiednio planów studiów i planów kształcenia oraz sposobów ich realizacji do zmienionej formy prowadzenia zajęć. Działają oni w porozumieniu z odpowiednimi dziekanami oraz odpowiednimi prorektorami.
  4. Kierownik kierunku określa sposób realizacji praktyk zawodowych przez studentów podległych mu kierunków.
  5. Studenci studiów o profilu praktycznym mogą̨ uzyskać w ramach zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość część efektów uczenia się̨ przypisanych do zajęć kształtujących umiejętności praktyczne,
    w tym zajęć praktycznych i praktyk zawodowych.
  6. Sposób realizacji praktyk zawodowych przez doktorantów określa:
  • dla doktorantów ze Szkoły Doktorskiej – Dyrektor Szkoły Doktorskiej w porozu-mieniu z kierownikiem danej dyscypliny;
  • dla doktorantów ze studiów doktoranckich – kierownik dyscypliny w porozumieniu z właściwym Prorektorem.

     7. W przypadku realizacji zajęć, o których mowa w ust. 2, w sposób tradycyjny winny być one prowadzone w wybranej sali w blokach kilkugodzinnych.

                                                                                                                              §3

  1. Prowadzenie kształcenia zdalnego odbywa się̨ wyłącznie przy zastosowaniu platformy Microsoft Teams, ewentualnie platformy Moodle.
  2. Osoby prowadzące zajęcia zobowiązane są do ich odbywania w czasie rzeczywistym, przewidzianym w harmonogramie zajęć.
  3. Prowadzący zajęcia zobowiązani są do uzupełnienia umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi informatycznych wykorzystywanych w kształceniu na odległość. Za przygotowanie i upowszechnienie materiałów szkoleniowych odpowiedzialny jest Dział IT.

                                                                                                                             §4

  1. Osoby prowadzące zajęcia zobowiązane są do niezwłocznego poinformowania ich uczestników o ustalonym sposobie ich realizacji za pośrednictwem środków elektronicznego porozumiewania się̨.
  2. Osoby prowadzące zajęcia zapewniają ich uczestnikom możliwość konsultacji w formie zdalnej w czasie rzeczywistym zgodnie z przyjętym harmonogramem dyżurów.
  3. Osoby prowadzące zajęcia odpowiadają za jakość przygotowanych i udostępnionych materiałów dydaktycznych.
  4. Prowadzący zajęcia mają obowiązek udzielić ich uczestnikom wszelkich niezbędnych informacji dotyczących organizacji i realizacji poszczególnych zajęć.

                                                                                                                               §5

W ramach nadzoru, osoby odpowiedzialne (patrz § 2) za realizację określonych programów nauczania, w tym programów studiów lub programów kształcenia, zobowiązane są monitorować proces przeprowadzania zajęć dydaktycznych, a w szczególności sposób organizacji zajęć, stopień obciążenia ich uczestników realizacją zleconych zadań, komunikację osób prowadzących zajęcia z ich uczestnikami, oraz sposób realizacji obowiązku. Obowiązek nadzoru stosuje się odpowiednio do pozostałych form kształcenia.

                                                                                                                               §6

  1. Osoby odpowiedzialne za realizację programów nauczania, w terminie:

      1) do 15 września 2020 r. określą zajęcia, o których mowa w § 2 i poinformują̨ o formie prowadzenia zajęć odpowiednio: studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i innych form kształcenia,

     2)najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego 2020/2021 kierownicy kierunków, Dyrektor szkoły doktorskiej, kierownicy dyscyplin, kierownicy studiów podyplomowych czy innych form kształcenia, określą plan zajęć dydaktycznych. Nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego, harmonogramy zajęć zostaną opublikowane.

    2. W terminie do 22 września 2020 Dział Nauczania skoordynuje prace dotyczące zajęć przygotowawczych dla studentów i doktorantów w    porozumieniu   z Samorządem Studentów, Samorządem Doktorantów, Działem BHP, Biblioteką Uniwersytecką oraz Działem IT.

    3. W terminie, nie później niż do 15 września 2020 r., Dział IT udostępni stosowne materiały szkoleniowe wszystkim prowadzącym zajęcia w UPJPII.

   4. Dyrektora Biblioteki Głównej UPJPII zobowiązuje się, aby w terminie nie później niż do 20 września 2020 r. przedstawił, za pośrednictwem Samorządu Studentów i Samorządu Doktorantów, zasady udostępniania zasobów bibliotecznych.

    5. W okresie 1–5 października 2020 r. kierownicy kierunków w porozumieniu z Samorządem Studentów, a kierownicy dyscyplin – z Samorządem Doktorantów zorganizują̨ dla odpowiednio studentów i doktorantów pierwszego roku zajęcia przygotowawcze do kształcenia zdalnego oraz spotkania adaptacyjne z opiekunami roczników.

     6. W dniu 6 października 2020 r. dla studentów i doktorantów lat pierwszych zostanie przeprowadzone szkolenie BHP, w formie zdalnej.

    7. W okresie 7-9 października 2020 r. kierownicy kierunków oraz kierownicy dyscyplin mogą zorganizować spotkania ze starszymi rocznikami studentów i doktorantów. Rekomenduje się ich przeprowadzenie w formie zdalnej albo w przypadku obecności studentów lub doktorantów na zajęciach prowadzonych w sposób tradycyjny – pomiędzy zajęciami – w formie stacjonarnej.

                                                                                                                            §7

Kanclerz określa bieżące wytyczne, mające na celu spełnianie warunków bezpieczeństwa, stosownie do wymogów określonych przez GIS, określając   w szczególności:

     1. wymogi związane z przystosowaniem obiektów Uniwersytetu do udostepnienia sal dydaktycznych i innych pomieszczeń́ w związku z wykonaniem zarządzenia, w szczególności określonych w § 6 ust. 3 i 5;

         2. częstotliwość́ czyszczenia i dezynfekcji budynków Uniwersytetu, w tym m.in. sal dydaktycznych, urządzeń́ sanitarnych, wyposażenia;

         3. sposób umieszczenia w budynkach Uniwersytetu wirusobójczych środków dezynfekujących;

         4. procedury postępowania w sytuacjach wystąpienia objawów chorobowych COVID-19 u studentów, doktorantów oraz pracowników.

                                                                                                                           §8

Postanowienia niniejszego zarządzenia stosuje się odpowiednio do kierowników jednostek międzywydziałowych/ogólnouczelnianych.

                                                                                                                           §9

W przypadku, kiedy sytuacja epidemiczna w Polsce ulegnie zmianie, w trosce o zdrowie   i bezpieczeństwo wszystkich członków wspólnoty uniwersyteckiej, władze Uczelni podejmą stosowne kroki w celu dostosowania organizacji roku akademickiego do aktualnej sytuacji.

                                                                                                                           §10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII

R E K T O R

 

Pliki do pobrania

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano