Aktualności

"Prywatność w mediach - prywatność i społecznościowość mediów" 13-14 V 2015

15.04.2015 Konferencje, sesje
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie oraz Sekcja Aksjologia Komunikowania Polskiego towarzystwa Komunikacji Społecznej zapraszają na IX międzynarodową konferencję naukową Etyki mediów Prywatność w mediach - prywatność i społecznościowość mediów (Privacy in Media – Private and Social Media), która odbędzie się w Krakowie w dniach 13-14 maja br.

 

Przewodniczący Konferencji:

ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII

 

Sekretarz Konferencji:

dr Katarzyna Drąg

 

Media są dziś największym areopagiem, na którym sfera prywatności spotyka się ze sferą publiczną. Areopag był kiedyś symbolem szacunku dla prywatności w sferze publicznej. Na współczesnym medialnym areopagu pojawiają się tendencje przekraczania granic w odsłanianiu sfery prywatnej w sferze publicznej. Prywatność odsłania się w sferze publicznej dobrowolnie lub w  sposób naruszający jej etyczną osłonę. Konferencja Etyki Mediów ma na celu poszukiwanie i wskazanie mechanizmów ochrony prywatności w mediach publicznych, prywatnych i społecznych oraz ochrony sfery dobra publicznego w mediach prywatnych.

Media  kryją  w sobie  ogromny potencjał  informacji, wiedzy i  wartości  ważnych  dla  życia prywatnego i dla troski o dobro publiczne, które można i trzeba odkrywać, poznawać i skutecznie wykorzystywać.  Niestety, media  przyczyniają  się  także  do  naruszania  prywatności  w  imię  celów społecznych, a także naruszają dobro wspólne w imię prywatnej własności mediów komercyjnych. Relacja prywatności do sfery publicznej ma nie tylko wymiar poznawczy, ale i konsekwencje etyczne, bo zło wynika często z nieodpowiedzialnego przekraczania granic między sferą prywatną i publiczną. Warto  zatem badać  współczesne  media  i  poszukiwać  medialnych  sposobów  ochrony  prywatności w   kontekście   dobra   wspólnego   oraz   ochrony   dobra   wspólnego   w     kontekście     interesów prywatnych. Odpowiedzi na te i inne problemy i dylematy będziemy szukać w czasie IX międzynarodowej konferencji naukowej Etyki mediów w Krakowie Prywatność w mediach – prywatność i społecznościowość mediów. Privacy in Media – Private and Social Media, Kraków, analizując z  różnych  perspektyw  medioznawczych,  między  innymi, następujące problemy:

•   prywatność i jej ochrona w mediach;

•   różne oblicza i odsłony prywatności  w mediach i ich etyczne aspekty;

•   media publiczne i prywatne;

•   dobro wspólne a własność prywatna w mediach;

•   prywatność w social media; społeczny wymiar prywatności w Internecie;

•   intymność, prywatność, społecznościowość;

•   sfera intymna w mediach: jej naruszanie i ochrona;

•    ochrona    własności    prywatnej    mediach    oraz    ochrona    dobra    wspólnego    wobec nieuzasadnionych roszczeń prywatnych interesów;

•   niesprawiedliwa cena własności prywatnej w sferze publicznej;

•   gra prywatnością w talk show i w talent show; vouyeryzm i ekshibicjonizm w mediach;

•   edukacja medialna: mądre i kompetentne wykorzystanie mediów w sferze prywatnej;

•   public relations w sferze prywatnej człowieka;

•   „prywatny” dziennikarz i „prywatne”, obywatelskie dziennikarstwo;

•   prywatność w odbiorze mediów – mądre i umiejętne korzystanie z mediów itd.

Konferencji towarzyszył będzie – zgodnie z głównym założeniem naszych konferencji: konfrontacja teorii z praktyką – panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy mediów lokalnych i ogólnopolskich oraz praktyków  komunikowania  społecznego oraz spotkanie autorskie ze znanym dziennikarzem.


Zapraszamy Państwa do twórczego udziału w konferencji, prosząc o zgłaszanie chęci uczestnictwa za pośrednictwem strony www.etykamediow.pl (formularz elektroniczny) do 30 kwietnia 2015 roku.

 

Opłata konferencyjna w wysokości 300,- złotych

wpłata na konto: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, ul. Kanonicza 25, 31-002 Kraków, Bank BPH: 12 1060 0076 0000 3210 0016 0117,  cel:  etyka  mediów 

Opłata konferencyjna obejmuje  koszty  pełnego  uczestnictwa  wraz  z  możliwością  publikacji tekstów   (po   uzyskaniu   akceptacji   recenzenta),  nie  obejmuje  natomiast kosztów noclegów. Organizatorzy służą pomocą w ich rezerwacji. Kolejne informacje organizacyjne prześlemy Państwu po zgłoszeniu i potwierdzeniu przez nas uczestnictwa, natomiast szczegółowy program Konferencji prześlemy do dnia 5 maja. Potrzebne informacje znajdziecie Państwo na stronach: www.etykamediow.pl, www.upjp2.edu.pl; www.ptks.pl.

 

Pragniemy również poinformować, że twórczym owocem naszych konferencji są publikacje wydawane w ramach serii: Etyka mediów przez Wydawnictwo Biblos. Dotychczas ukazało się już 7 pozycji, a 5 kolejnych jest już w końcowej fazie wydawniczej. Po naszej tegorocznej konferencji planujemy wydać kolejne dwie tematyczne monografie w tej serii naukowej.

 

 

 

 

 

Pliki do pobrania

fundusze_europejskie.jpg

reczpospolita.png

unia_europejska.jpg

Informacje o cookies ....

Zapisano